۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۸۸۱۲۵
امام جمعه سراب:

دولت تمام توان خود را به اشتغال زایی جوانان معطوف کند

حجت الاسلام اکرمی لازمه تولید و اشتغال را همکاری خوب دولت و بانک‌ها و فرهنگ خرید کالای ایرانی عنوان کرد و گفت: دولت تمام همت و توان خود را به اشتغال زایی جوانان معطوف کند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت و پیشرفت برای ایران اسلامی، اظهار داشت: ایران اسلامی نیازمند توجه به حوزه اقتصادی کشور است تا معیشت و اشتغال ملت ایران در مسیر رونق قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، افزود: این چندمین سال است که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری می شود و به نظر می رسد عمده دلیل رهبر انقلاب به خاطر ناجوانمردی‌های دشمنان است که ایران را از هر طرف در محاصره اقتصادی قرار می دهند.

امام جمعه سراب با بیان اینکه راه نجات کشور در مسأله اقتصاد نگاه به درون، خرید کالای ایرانی، تولید ایرانی و اشتغال جوانان است، گفت: اگر ما همه همت خود را مصروف راهنمایی های خردمندانه و حکیمانه رهبر انقلاب قرار دهیم دارویی در مقابل دردهای مزمن اقتصادی خواهد بود و آن نسخه برای امروز توجه به اشتغال و تولید است.

وی لازمه تولید و اشتغال را همکاری خوب دولت و بانک‌ها و فرهنگ خرید کالای ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: در این صورت در مقابل حربه تحریم سربلند خواهیم بود، دولت مردانی که ادعای ولایت مداری دارند باید تمام همت و توان خود را به اشتغال زایی جوانان مصروف کنند.

امام جمعه سراب یکی از راه‌کارهای تولید و اشتغال را برگزاری جلسات و کارگروه های مختلف عنوان کرد که همراه با اقدام و عمل باشد و ادامه داد: در سال اقدام و عمل در شهرستان سراب چندین جلسه در فرمانداری و یک بار هم با حضور استاندار مصوبات خوبی تصویب شد ولی متأسفانه در میدان عمل دولتی‌ها از نبود منابع سخن گفتند.

وی با تأکید بر لزوم کاهش سودهای بانکی در حوزه تولید عنوان کرد: تولید و اشتغال با سود ۲۵ درصدی منافات دارد، از این رو لازم است سیاست‌گذاری کشور در حوزه‌های مختلف و قوانین مصوب در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد که در این میان بانک‌ها نقش اساسی دارند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به مسائل ناگوار در سال 95 مانند حقوق‌های نجومی که شاهد آن بودیم، اذعان داشت: مردم گله مند هستند و از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی اند از این رو دولت حاضر لازم است همت و تلاش خود را مضاعف کند

امام جمعه سراب در پایان ابراز امیدواری کرد: در شهرستان سراب با تخصیص حداقل منابع چرخه تولید به گردش در آید./302/854/ب1

ارسال نظرات