۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۸۱۲۰
رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان:

گمراه کنندگان افکار عمومی باید رسوا شوند

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان بر لزوم رسوا شدن گمراه کنندگان افکار عمومی تأکید کرد.
شیخ احمد القطان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در جمع جوانان عضو این جمعیتT از توهین صورت گرفته به نخست وزیر این کشور در زمان حضور در جمع تحصن کنندگان معترض به افزایش مالیات انتقاد کرد و گفت: سعد الحریری نماینده یک جریان سیاسی نیست بلکه نماینده همه لبنانی ها و همه وزیرانی است که در کابینه حضور یافته اند.

وی بر لزوم تحقق خواسته های ملت تأکید کرد و افزود: ما جزئی از مردم هستیم و مطالبات آنان را به حق می دانیم. هیچ کس در لبنان نسبت به حق زندگی کریمانه و همچنین مخالفت با افزایش مالیات علیه شهروندان فقیر و متوسط اختلاف ندارد.

این روحانی اهل تسنن با اشاره به  اینکه مالیات کنونی قشر فقیر و متوسط کفایت می کند، اظهار داشت: اگر خبرهای منتشر شده مبنی بر عدم افزایش مالیات قشر ضعیف درست باشد، ما حامی تصویب بودجه و افزایش حقوق کارگران و کارمندان هستیم. مهمترین مساله این است که افزایش مالیات بر خانواده های کم درآمد تاثر نگذارد.

شیخ احمد القطان ادامه داد: هیچ کس حق ندارد با سخنان و پیام به گمراهی افکار عمومی بپردازد و کسی که چنین روندی در پیش گیرد باید رسوا شود. افزایش مالیات خانواده های فقیر نه به صلاح لبنان است و نه لبنانی ها.

وی بر لزوم  دوری مردم از احساسات تأکید کرد و گفت: شهروندان نباید با  احساسات خود به تصمیم گیری بپردازند بلکه از عقل و منطق و دولت پیروی کنند چرا که بقای لبنان در گرو محافظت از دولت و پارلمان است و این دولت نیز از گروه های مختلف تشکیل شده است.

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد و تأکید کرد: ما خواستار تغییر قانون کنونی و تصویب قانون نسبیت هستیم زیرا قانون کنونی در آستانه مرگ قرار دارد. ما با نبیه بری رییس پارلمان و همه گروه هایی که خواستار قانون نسبیت هستیم، همراه می شویم.

وی وحدت ملی و اسلامی را راهگشای مشکلات کنونی توصیف کرد و گفت: ما هیچگاه بدی را برای اردوگاه های فلسطینی در لبنان نمی خواهیم زیرا آنان مهمان ما به شمار می آیند و باید با پرونده آوارگان فلسطینی و همچنین سوری به بهترین شکل ممکن عمل کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات