۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۸۱۱۱
مسؤول گروه تبلیغی آیت مطرح کرد؛

ضرورت تبلیغ در جمع های خانوادگی برای تحکیم معارف دینی

مسؤول گروه تبلیغی آیت استفاده مبلغان از ایام نوروز را بسیار مهم دانست و گفت: حوزویان باید از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلیغ دین بهره ببرند.
صله رحم

حجت الاسلام محمد محمدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ایام نوروز عنوان کرد: ایام تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای تبلیغ مفاهیم دینی و معارف الهی است.

وی افزود: حوزویان باید از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلیغ دین بهره ببرند و با حضور در میان جمع و دید و بازدید با آشنایان و بستگان، به تحکیم معارف و مبانی دینی در جمع های خانوادگی مبادرت ورزند.

مسؤول گروه تبلیغی آیت تصریح کرد: نقش و رسالت طلاب و روحانیان در ایام تعطیلات نوروز دو چندان و فرصتی مغتنم برای خودسازی انسان است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب در این تعطیلات وظیفه دارند که با تبلیغ چهره به چهره و نشست هایی با نوجوان و جوانان حقایق اصلی اسلام را بیان کرده و اندوخته های دینی و معنوی افراد را افزایش دهند.

حجت الاسلام محمدپور با اشاره به تبلیغات سوء دشمن علیه فرهنگ اسلامی اظهار کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای برنامه ریزی فراوانی برای تأثیرگذاری بر جوانان و جداکردن آنها از معارف دینی انجام داده اند و این موضوع وظیفه روحانیان و مبلغان را بیش از پیش حساس کرده است.

وی افزود: صله ارحام و ارتباط با بستگان و آشنایان از ویژگی های این ایام است و طلاب و روحانیان باید با استفاده از این ظرفیت در جهت تبیین معارف و مبانی دینی و ارتباط با قشر جوان استفاده کنند.

مسؤول گروه تبلیغی آیت اضافه کرد: در این دید و بازدیدها خُلق و خوی افراد بهتر شده و سبب تقویت مودت و محبت میان اعضای یک جامعه به خصوص در میان گروه خویشان می شود.

وی با اشاره به برکات صله رحم در جامعه تأکید کرد: در روایات اهل بیت(ع) بر صله رحم و ارتباط با بستگان تأکید فراوان شده و آثار و برکاتی برای آن بیان شده است که افزایش روزی و طول عمر و ایجاد محبت و الفت میان افراد از دستاوردهای فردی این فریضه است.

حجت الاسلام محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: تعاملات اجتماعی و ارتقای حس همبستگی و نوع دوستی و نیز تقویت وحدت اجتماعی از برکات صله ارحام است./872/ت302/ی

ارسال نظرات