۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۸۱۱۰
مسؤول گروه تبلیغی قطره مطرح کرد؛

صله رحم مهمترین ظرفیت تبلیغی ایام نوروز است

مسؤول گروه تبلیغی قطره صله ارحام را از آداب خوب نوروز دانست و بر ضرورت توجه به فقرا در این ایام تأکید کرد.
عید نوروز

حجت الاسلام احسان تندگام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت بالای این ایام می توان در جهت تبلیغ معارف دینی و ارتقای ارتباطات اجتماعی فعالیت کرد.

وی افزود: نوروز زمان خروج انسان از خمودگی و شروع به حيات اجتماعي دوباره در جامعه است؛ در این ایام که نماد تحول و تغيير و دگرگوني است انسان باید یک تحول درونی برای خود داشته باشد.

مسؤول گروه تبلیغی قطره تصریح کرد: یکی از ظرفیت های عید نوروز، صله ارحام است که مورد تأکید دین اسلام است و باعث از بین رفتن کدورت ها بین افراد و بهبود روابط اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: باید در این ایام به دیدار خانواده های شهدا و همچنین فقرا رفت و شادی خود را با آنها تقسیم کرد.

حجت الاسلام تندگام دوری از تجمل گرایی را از ضرورت های این ایام دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی است و باید در این ایام بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تأکید شود.

وی افزود: استفاده از فرصت تبلیغی فراهم شده در این ایام در قالب میهمانی ها، دید و بازدید ها و نشست و برخواست ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد.

مسؤول گروه تبلیغی قطره تأکید کرد: بیان مسائل و احکام در حد کوتاه و متناسب با پذیرش جمع می تواند در نهادینه سازی معارف دینی مؤثر باشد و نیز ارتباط با نسل جوان و کودکان در جذب آنها به سمت و سوی فرهنگ دینی از دیگر مسائل مهم در این ایام است.

حجت الاسلام تندگام با اشاره به آثار صله رحم اظهار کرد: همانطور که در روایات اهل بیت(ع) نیز اشاره شده است، صله رحم و ارتباط با خویشان و بستگان آثار و برکات فراوانی دارد که افزایش عمر و برکت در رزق و روزی از آثار فردی آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بعد اجتماعی نیز وحدت و همدلی و همچنین الفت بین قلوب و ارتقای ارتباطات اجتماعی از آثار صله ارحام است./872/ت302/ی

ارسال نظرات