۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۸۰۷۶
آیت الله نجفی:

اهل بیت بنیانگذاران همزیستی مسالمت آمیز هستند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با علمای هند خاطرنشان کرد که اهل بیت (ع) بنیان‎گذاران همزیستی مسالمت آمیز هستند.
حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما، سیاستمداران و روزنامه نگاران هند با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت زندگی مسالمت آمیز اقشار و طوائف مختلف در کنار یکدیگر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که اهل بیت(ع) بنیان‎گذار همزیستی مسالمت آمیز مردم در کنار یکدیگر است.

وی خواستار تمسک به سیره اهل بیت (ع) شد و افزود: امیر المومنین علی (ع) نماد عدالت و انسانیت است به طوری که مردم را یا برادران دینی و یا انسانی یکدیگر می داند و مفاهیم همزیستی را برای جهانیان پایه گذاری کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به جنایت جریان‎های تروریستی اظهار داشت: جهانیان باید با مبانی اصیل و صحیح اسلامی آشنا شوند، نه اسلامی که دشمنان این دین نظیر داعش به مردم معرفی می‎‎کنند.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی نیز در دیدار جداگانه با این مهمانان هندی به نقش مراجع تقلید در مبارزه با تکفیری‎ها و تروریست‎ها اشاره کرد و گفت: مرجعیت تقلید با صدور فتوای جهاد کفایی مردم را برای مبارزه با داعش بسیج کردند.

وی افزود: بسیج مردمی، ارتش و نیروهای امنیتی بسیاری از مناطق اشغالی را از چنگال داعش آزاد کردند و به پیروزی‎های ارزشمندی دست یافتند.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: مراجع تقلید مانند پدرانی دلسوز و بدون هیچ گونه تبعیضی به حمایت از مردم در برابر داعش پرداختند./994/ب902/د

ارسال نظرات