۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۸۰۴۵
حجت الاسلام قاضوی:

دخیل کردن عنصر تفکر مخاطب عامل نهادینه شدن تبلیغ است

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تلاش در جهت پرورش شخصیت پژوهشگرانه و دخیل کردن عنصر تفکر مخاطبین در تبلیغ است که می تواند در نهادینه کردن و پذیرش مسائل بیان شده مؤثر باشد.
حجت الاسلام قاضوی

حجت الاسلام سید احمد قاضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و عید نوروز عنوان کرد: یکی از سنت های حسنه که در این ایام مورد توجه قرار می گیرد، دید و بازدید و صله رحم است که مورد تأکید دین اسلام است.

وی افزود: حضور طلاب و روحانیان در این نشست و برخاست ها می تواند فضای مناسبی را برای تبلیغ فراهم کند و بهترین زمان برای عمل به وظیفه تبلیغی همین ایام و مراسمات دید و بازدید نوروزی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: اگر طلاب و روحانیان جایگاه خود را حفظ کنند می توانند با بیان روایات و آیات مناسب این ایام، فضای میهمانی ها را به جای حرف های بیهوده به سمت معارف دینی سوق دهند.

وی اضافه کرد: این معارف می تواند به گونه ای بیان شود که دیگر افراد را نیز به سمت مشارکت در این بحث ها بکشاند و مذاکره ای علمی در این موضوعات به وجود بیاید.

مسؤول دفتر حضرت ایت الله علوی گرگانی تناسب مطالب بیان شده با نیازهای جامعه را از دیگر مسائل مهم در تبلیغ این ایام دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ایام با توجه به افرادی که در جلسات و دید و بازدیدها وجود دارد، مطالب مناسبی آماده و به صورت نکات کوتاه و نغز بیان شود چرا که در این ایام فرصت سخنرانی ها و گفت‌و‌گوهای طولانی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که در این ایام باید انجام شود، تلاش در جهت پرورش شخصیت پژوهش گرانه و دخیل کردن عنصر تفکر مخاطبین در تبلیغ است که می تواند در نهادینه کردن و پذیرش مسائل بیان شده مؤثر باشد.

حجت الاسلام قاضوی تأکید کرد: جوانان و کودکان دو قشری هستند که باید توجه بیشتری در این نشست ها به آنها داشت و تلاش کرد تا با بازی های کودکانه و بیان مسائل به زبان کودک آنها را با مفاهیم دینی آشنا کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: جوانان نیز سؤالات و مسائل خاص خود را دارند که باید با آنها همراه و هم صحبت شد تا بتوان به سؤالات آنها پاسخ های مناسب داد و باید گفت در این ایام باید متناسب با هر قشری، مسائل تبلیغی مناسبی آماده و ارائه داد./872/ت302/ج

ارسال نظرات