۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۸۰۴۴
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران:

از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی استفاده شود

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم تبلیغی متناسب با اقشار مختلف جامعه در این ایام بیان شود.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حجت الاسلام رضا اسکندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر استفاده طلاب و روحانیان از فضای تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: تبلیغ موضوعی است که به اقتضای زمان، مکان و مخاطب انجام می شود و در ایام نوروز نیز باید به اقتضای این ایام به تبلیغ پرداخت.

وی افزود: در این ایام که فضای شادی و سرور ملی و تعاملاتی میان خانواده ها به وجود آمده و از سویی مردم برای سفرهای زیارتی و سیاحتی وقت قابل توجهی را اختصاص می دهند، می توان از این فرصت استفاده برد و در جهت تحکیم مبانی و معارف دینی گام برداشت.

معاون فرهنگیو تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: وظیفه طلاب و روحانیان این است که از این شاخصه های مهم استفاده کرده و با استفاده از روش های مختلف تبلیغ چه به صورت چهره به چهره و چه مکتوب، به تبلیغ دین بپردازند.

وی اضافه کرد: در تبلیغ چهره به چهره طلاب و روحانیان با حضور در میان اقوام و خویشاوندان که در دین با عنوان صله رحم از آن یاد و بر آن تأکید شده است و همچنین سرکشی به خانواده شهدا و حضور در میان مؤمنین و دیگر اقشار جامعه، تبلیغ مفاهیم و مبانی دینی را انجام دهند.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه افزود: در تبلیغ چهره به چهره باید به نیازهای مخاطبان توجه ویژه ای داشت به گونه ای که اگر مخاطبین کودک بیشتر بودند، نکاتی درباره کودکان بیان شود و درباره دیگر گروه ها نیز همین موضوع وجود دارد.

وی توجه به مسائل جوانان را یکی از موضوعات مهم در تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل این که جوانان تعداد زیادی از افراد خانواده ها را تشکیل می دهند، باید به مسائل مرتبط با جوانان توجه داشت و بیان مسائلی با موضوعاتی مانند آسیب های فضای مجازی، حضور در مسجد، توجه به شعائر دینی و احکام جوانان در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرهنگیو تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: ارتباط با جوانان باید در این ایام فراگیر شود و طلاب و روحانیان پای حرف دل جوانان بنشینند تا همراهی لازم به وجود بیاید و تأثیر کلام و تبلیغ بیشتر شود.

وی تبلیغ مکتوب را از دیگر روش های تبلیغ در این ایام دانست و اظهار کرد: در محیط های عمومی جامعه می توان با تبلیغ مکتوب و تهیه بروشور در قالب پیام های کوتاه و آموزنده مباحث دینی را مطرح کرد که در مکان های مذهبی مانند مشهد و قم که زائران زیادی به این دو شهر سفر می کنند این تأثیرگذاری بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: در این ایام باید از ظرفیت قرارگاه های بین راهی، بقعه ها، امامزاده ها و مکان های تفریحی که مردم از آنها بازدید می کنند استفاده کرد که این موضوع نیازمند تلاش و جهد طلاب و روحانیان است.

وی افزود: کار دیگری که در این ایام می توان انجام داد، اقامه نماز جماعت در مکان های مختلف است و تا جایی که امکان دارد در نمازخانه ها، مساجد و اگر این مکان ها وجود نداشتند در قسمتی از پارک و فضاهای عمومی، مکانی را برای اقامه نماز اختصاص داده و مبلغان در بین مردم از سخنرانی های کوتاه استفاده کنند به گونه ای که این سخنان از بلندگوهای این مکان ها منعکس و پخش شود که این موضوع بسیار تأثیرگذار می باشد.

معاون فرهنگیو تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به ضرورت استفاده از روش های تبلیغ نوین عنوان کرد: کارهای بسیار خوبی توسط برخی طلاب و روحانیان خوش ذوق انجام شده است که بازی با کودکان، طراحی گل و پرنده با کاغذهای رنگی و هدیه به کودکان از کارهایی است که صورت می گیرد و همچنین برگزاری برنامه های شاد در محیط های تفریحی که کودکان در قالب بازی با مفاهیم دینی آشنا شوند نیز می تواند در جذب کودکان مؤثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته ای که در بحث تبلیغ باید رعایت شود، توجه به محتوا و تأثیرگذاری آن است به گونه ای که در عین کوتاهی بتواند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارد و این تبلیغ حتی می تواند در مکان هایی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما و مکان هایی که مسافران ساعت ها در آنجا حضور دارند صورت بگیرد./872/ت302/ج

ارسال نظرات