۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۰۰۶

دارالافتای مصر جشن «روز مادر» را جایز اعلام کرد

دارالافتای مصر با اشاره به سالروز تجلیل از مقام زن تاکید کرد که روز مادر بدعت نیست و برگزاری مراسم در این روز شرعا جایز است.
دارالافتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر در پاسخ به استفتائی پیرامون جشن روز مادر تاکید کرد که برگزاری مراسم و جشن در روز مادر شرعا جایز بوده و بدعت به حساب نمی‌آید.

دارالافتا با بیان آنکه بدعت به هر عمل مخالف شرع گفته می‌شودT خاطر نشان کرد که اگر عملی در شریعت مقدس اسلامی مورد پذیرش قرار گیرد، انجام آن مانعی نداشته و فاعل آن گنهکار به حساب نخواهد آمد.

در این فتوا همچنین آمده است: از نشانه‌های تکریم مادر احترام و احسان و نیز حسن معاشرت با مادران است. در شریعت اسلامی هیچ مخالفتی با مراسمی که در آن فرزندان به تکریم و تجلیل از مادرانشان بپردازند، وجود ندارد.

در بخش دیگری از این فتوا با استناد به تاریخ و سیره نبوی آمده است: پیامبر اکرم(ص) جشن‌های ملی و مردمی اعراب را که در آنها مردم به سرور و شادی و نیز خواندن شعرهای حماسی می‌پرداختند، به رسمیت شناخته بود.

دارالافتا با تبیین جایگاه مادر و منزلت وی در نصوص اسلامی تصریح کرد: مقام مادر در اسلام بسیار رفیع و مطابق با برخی نصوص والاتر از پدران است.

دارالافتای مصر در پایان به اختلاف رسومات کشورهای اسلامی در جشن روز مادر اشاره و اظهار داشت: با وجود اختلاف میان فرهنگ‌های مختلف در برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های مذهبی و ملّی اما این امر مانع از جشن گرفتن مراسم‌ها نیست. در بسیاری از این مراسم‌ها پدران و مادران مورد تجلیل قرار می‌گیرند./981/ب902/د

ارسال نظرات