۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۷۹۸۱
حجت الاسلام ملک دار:

صله رحم عامل تعامل و وحدت جامعه است

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه صله رحم را عاملی در جهت تعامل و وحدت جامعه دانست و از افزایش برکت و عمر انسان به عنوان آثار فردی آن نام برد.
حجت الاسلام ملک دار

حجت الاسلام محمود ملک دار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام، ایام عید نوروز را بهترین فرصت برای این مهم عنوان و تصریح کرد: صله رحم یکی از موضوعات مورد تأکید در دین اسلام است که آثار فردی و اجتماعی فراوانی برای آن بیان شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ما در عالم با دو نوع علت مواجه هستیم که یکی از آنها علل و عوامل طبیعی هستند که با چشم دیده می شوند و آثار آنها به وضوح مشاهده می شود و دسته دیگر از عوامل مسائل غیر مادی هستند که در آموزه های دینی نیز مورد اشاره قرار گرفته اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی از آثار صدقه سخن به میان می آید و گفته می شود که هفتاد بلا را دور می کند و عمر انسان را زیاد می کند، شخصی که نگاه مادی به این موضوع دارد این مسائل را درک نمی کند اما یک فرد شیعه معتقد به مسائل دینی، این دلایل را در کنار دیگر دلایل مادی می گذارد و صدقه می دهد.

وی صله رحم را از موضوعات مورد تأکید دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در دین اسلام بسیار بر آن تأکید شده است، صله رحم است که هم سبب برکت در زندگی و هم موجب طولانی شدن عمر می شود.

حجت الاسلام ملک دار افزود: ما استادی داشتیم که به شدت بیمار و در بستر افتاد و همه انتظار مرگش را می کشیدند اما تا سال های زیادی به زندگی خود ادامه داد، بعدها که علت این موضوع را از وی سؤال کردیم گفت که بارها از بنده علت عمر طولانی را پرسیده اند و می توانم بگویم که تنها علت آن صله رحم است و از زمانی که بیمار شده ام رفت و آمد با آشنایان و بستگان را بیشتر کرده ام و همین موضوع سبب شد تا عمر من طولانی تر شود.

وی تأکید کرد: صله رحم در روایات اهل بیت(ع) نیز مورد تأکید قرار گرفته و آثار فراوانی برای آن بیان شده است که یکی از آثار فردی آن برکت در زندگی فرد و عمر طولانی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع مهم در بعد اجتماعی نیز دارای آثار و برکات فراوانی است و سبب می شود تا مهر، محبت و الفت در بین افراد جامعه زیاد شود و تعامل و وحدت در جامعه به وجود بیاید./872/ت302/ج

ارسال نظرات