۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۸۷۹۵۵
با حضور آیت الله نوری همدانی صورت گرفت؛

افتتاح 3 طرح زائرمحور بارگاه رضوی در روز میلاد حضرت زهرا

سه طرح زائرمحور «رواق حضرت زهرا(س)»، «توسعه مهمان سرای امام هشتم(ع)» و «مرکز امور زنان و خانواده آستان قدس رضوی» افتتاح شد.
رواق حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، سه طرح زائر محور «رواق حضرت زهرا(س)»، «توسعه مهمان سرای امام هشتم(ع)» و «مرکز امور زنان و خانواده آستان قدس رضوی» با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله علم الهدی، جمعی از مسؤولان استانی و تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام هشتم(ع) افتتاح شد.

سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای مراسم با بیان این که رواق حضرت زهرا(س) تنها رواق مخصوص بانوان در بارگاه منور رضوی است، اظهار کرد: زیربنای این رواق 4 هزار و هفتصد متر مربع است و ظرفیت پذیرایی بیش از 5 هزار زائر را داراست.

وی با اشاره به تسریع فرآیند بهره برداری از این رواق مطهر، خاطرنشان کرد: رواق حضرت زهرا(س) طبق برنامه باید در سال 1397 افتتاح می شد اما با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تمرکز روی طرح های عمرانی داخل حرم مطهر و با تلاش مهندسین سازمان حریم حرم، این رواق امروز و همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) به بهره برداری رسید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که موقعیت رواق حضرت زهرا(س) به گونه ای است که دسترسی به آن از باب السلام و دارالکرامه میسر شده است، افزود: در این رواق بر خلاف سایر رواق های حرم مطهر، در راستای سهولت رفت و آمد خواهران زائر، وضوخانه در نظر گرفته شده و همچنین دو دستگاه پله برقی و آسانسور تعبیه شده است.

بختیاری به برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های گسترده فرهنگی مخصوص بانوان زائر امام هشتم(ع) در این رواق اشاره و خاطرنشان کرد: به دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی، کارگروهی تخصصی برای فعالیت های فرهنگی به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در این رواق تشکیل شده است.

گفتنی است پیش از افتتاح رواق حضرت زهرا(س)، مرکز زنان و خانواده آستان قدس رضوی و نیز طرح توسعه مهمان سرای حرم مطهر رضوی به بهره برداری رسید که در نتیجه این طرح توسعه، ظرفیت این مهمان سرا به حدود هشت برابر وسعت قبلی افزایش پیدا کرد.

شایان ذکر است، در مراسم افتتاح رواق حضرت زهرا(س) برای نخستین بار 14 تن از بانوان خادم آستان قدس رضوی حکم خدمت خود را از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دریافت کردند./202/820/ب1

ارسال نظرات