۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۸۶۳
حجت الاسلام یزدی خبرداد؛

اعزام 500 روحانی راوی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

مسؤول ستاد اعزام راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا از اعزام 500 راوی روحانی به مناطق عملیاتی توسط این مؤسسه خبر داد.
همراه با راهیان نور در زیارت سر زمین شهدا

حجت الاسلام علی یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های مؤسسه روایت سیره شهدا در سال جاری عنوان کرد: فعالیت های ما در طول سال به صورت مستمر صورت می گیرد و از 15 مهرماه که اعزام کاروان های دانش آموزی به مقصد مناطق عملیاتی دفاع مقدس آغاز می شود، این فعالیت ها شدت بیشتری می یابد.

وی افزود: ستاد راویان روحانی با بیش از 500 روحانی راوی، در زمان های مختلف در حال خدمت رسانی به زائران سرزمین های نور است و از اول بهمن ماه با عضوگیری کاروان های دانش آموزی و دانشجویی اعزام این روحانیان صورت می گیرد.

مسؤول اعزام ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 50 راوی در 4 بازه زمانی 10 روزه به مناطق عملیاتی اعزام شده و در این مناطق مستقر بوده اند که فعالیت عمده آنها در بحث روایتگری بوده است.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد راویان روحانی در خرمشهر خاطرنشان کرد: فعالیت این ستاد از اول اسفندماه و در دفتر امام جمعه این شهر که در کنار مسجد جامع خرمشهر واقع شده است آغاز شد و در این مرکز فعالیت هایی از قبیل درخواست راوی و اعزام روحانی راوی به همراه کاروان های راهیان نور انجام می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت ها که به صورت افتخاری توسط روحانیان راوی انجام شد، حضور این روحانیان در مدارس شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو است که در دو بازه زمانی 13 تا 18 و 21 تا 25 اسفندماه بیش از 120 نفر از روحانیان راوی در مدارس این شهرها حاضر و به تبیین معارف جهاد و شهادت پرداختند.

جانشین دبیر ستاد راویان روحانی تأکید کرد: در کنار این برنامه ها، حضور راویان در پارک های این شهرها و اجرای برنامه هایی از قبیل جنگ شادی، میز مشاوره و پرسش و پاسخ صورت می گیرد که توانسته در انتقال مفاهیم جهاد و شهادت و مفاهیم دینی مؤثر باشد.

حجت الاسلام یزدی با بیان برنامه های اجرا شده توسط راویان روحانی در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: روحانیان راوی علاوه بر بیان معارف دینی در قالب معارف جهاد و شهادت، سعی می کنند برخلاف روایتگری هایی که تنها به خاطره گویی و بیان مسائل جغرافیایی دفاع مقدس می پردازد، معارف جهاد و فرهنگ شهادت و رمز موفقیت شهدا که برگرفته از معارف دینی است را بیان می کنند که مورد استقبال مخاطبین قرار می گیرد.

وی افزود: پرسش و پاسخ دینی، برگزاری نشست های معرفتی و بصیرتی در یادمان های دفاع مقدس، گفتمان های دانشجویی و مشاوره های ازدواج از دیگر برنامه های اجرا شده توسط روحانیان در این ایام می باشد.

مسؤول اعزام ستاد راویان روحانی ادامه داد: جذب روحانیان راوی هرساله از ابتدای مهرماه آغاز می شود و طلابی که پایه 8 را به اتمام رسانده اند می توانند با ثبت نام، در دوره های یکساله ای که برای آموزش آنان در نظر گرفته شده است شرکت کرده و در انتهای دوره، مجوز اعزام با کاروان ها را دریافت کنند که در ابتدا در یک یا دو دوره اعزام و مورد ارزیابی قرار می گیرند و سپس در 5 گروه دانش آموزی، دانشجویی، راویان نور، طلاب و بین الملل سازماندهی می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاروان هایی که درخواست اعزام روحانی راوی را دارند می توانند از طریق سایت راویان روحانی، عکس نامه درخواستی را بارگزاری کرده تا مراحل اعزام روحانیان راوی صورت گیرد./872/ت302/ی

ارسال نظرات