۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۸۶۲
حجت الاسلام مخدوم مطرح کرد؛

همکاری 500 کارشناس با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از همکاری بیش از 500 کارشناس حوزوی با این مرکز خبرداد و گفت: این تعداد از فضلا، ارتباط مستمری با این مرکز دارند.
حجت الاسلام علی مخدوم مرکز ملي پاسخگويي به سوالات ديني

حجت الاسلام علی مخدوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های این مرکز در سال جاری عنوان کرد: مأموریت اصلی این مرکز، پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف مردم از طریق راه های ارتباطی متنوعی است که وجود دارد.

وی افزود: تلفن، پیامک، نامه و مسیرهای مختلف در فضای مجازی را برای طرح سؤالات هم وطنان و پاسخگویی به آنها از طریق کارشناسان مرکز در نظر گرفته ایم.

 مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: موضوعات مطرح شده براساس فراوانی تماس ها و میزان ارتباطات متعلق به جوانان و در بازه سنی 15 تا 35 سال است و هرچند که مأموریت ما پاسخگویی به سؤالات تمامی اقشار جامعه است اما با توجه به مراجعه بیشتر جوانان، موضوعات مطرح شده پیرامون مسائل جوانان از بیشترین فراوانی برخوردار است و ما سعی می کنیم به نوعی پاسخ سؤالات داده شود که برای نسل جوان قابل فهم باشد.

وی از همکاری بیش از 500 کارشناس با این مرکز خبرداد و خاطرنشان کرد: این تعداد از فضلا و روحانیان حوزه علمیه، ارتباط مستمری با این مرکز دارند که با توجه به مرکزیت مجموعه ما در شهر مقدس قم، بیشتر این افراد در قم مشغول ارائه خدمات و پاسخگویی به سؤالات مخاطبان هستند.

حجت الاسلام مخدوم اضافه کرد: شعب دیگر ما در اصفهان و مشهد نیز فعال هستند و تعدادی از کارشناسان و فضلای حوزه علمیه این شهرها نیز با این شعبه ها همکاری می کنند تا در نهایت بتوانیم سؤالات اقشار مختلف جامعه را به بهترین نحو پاسخ دهیم.

وی تأکید کرد: سیستم پیامک مرکز به صورت اختصاصی به احکام شرعی تعلق دارد و سیستم تلفن ما نیز معمولاً حجم گسترده ای از سؤالات پیرامون احکام شرعی را به خود اختصاص می دهد.

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به فضاهای ارتباطی این مرکز ابراز کرد: در مناسبت های مختلف، سؤالات به فراخور آن ایام مطرح می شود و در فضای مجازی نیز بیشترین سؤالات و گرایشات پیرامون بحث های اعتقادی است و ما سعی می کنیم که در پاسخگویی به سؤالات مطرح شده با استفاده از مسائل روانشناسی دینی و معارف الهی، پاسخ دقیقی به این سؤالات بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی ده ها فعالیت مختلف توسط این مرکز صورت می گیرد که از طریق شبکه های اجتماعی، وبسایت، انجمن گفتگوی آزاد و دیگر فضاهای موجود، با مخاطبان ارتباط برقرار شده و به سؤالات آنها پاسخ داده می شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات