۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۷۸۵۹

دیدار شماری از فعالان عرصه معارف فاطمی با نماینده آیت‌الله سیستانی

به مناسبت ایام با سعادت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، جمعی از فعالان عرصه معارف فاطمی به دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده، حضرت آیت الله سیستانی رفتند.
حجت الاسلام سیستانی در دیدار با فعالان عرصه فاطمی

به گزارش خبرگزاری رسا، در ابتدای این دیدار حضرت حجت الاسلام محمدباقر انصاری به مناسبت ایام با سعادت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مؤلف و پژهشگر عرصه فاطمی به بیان فعالیت‌های انجام شده در عرصه انتشار کتب فاطمی و غرفه کتب نمایشگاه حدیث غربت پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ضمن بیان نکاتی پیرامون جایگاه حضرت زهرا سلام الله علسها  از اقدام مرحوم حضرت آیت الله تبریزی و حضرت آیت الله وحید خراسانی به عنوان نقطه شروع جریان ترویج معارف فاطمی در روزگار ما نام برد.

وی  به اهمیت کار سازمانی در این عرصه پرداخت و گفت: کار کردن برای حضرت زهرا سلام الله علیها باید تشکیلاتی و با مدیریت باشد و شما جوانان نباید خودتان را دست کم بگیرید چون سرمایه و آینده کشور و مکتب هستید؛ به شرط آنکه اعتماد به نفس داشته باشید و در روابط خود احترام متقابل را حفظ کنید.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از اهمیت احترام متقابل در پیشرفت جامعه پرداخت و  بیان کرد: اگر کار سازمانی با رعایت اصول شرعی باشد، حتما مقرون به نتیجه است.

 وی افزود: در امر تبلیغ معارف فاطمی باید طوری عمل کرد که نه زیاده روی انجام گیرد و نه طوری که واقعیت ها گفته نشود. باید ببینیم که بزرگان و ائمه در مورد حضرت زهرا(س) چه گفته اند و ما طبق همان جریان حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی از ضعف سیستم اطلاع رسانی و تبلیغاتی انتقاد و ابراز کرد: امروز رسانه ها می‌توانند واقعیت‌هایی را انکار کرده یا وارونه جلوه دهند و در مقابله با این شرایط رسانه‌های ما ضعیف عمل می‌کنند.

 حجت السلام والمسلمین شهرستانی گفت: معنویتی که در جریان معارف زهرایی است خلاها را پر کرده است. در زمان حضرت امیرالمومنان علیه السلام است، تعداد اندکی با ایشان همراه بودند اما به علت معنویتی که داشتند توانستند موفق شوند.

وی  ضمن تشکر از همه فعالان این عرصه،بالاترین اثر فعالیت در راه حضرت زهرا سلام الله علیها را ترویج این معنویت در نسل فعالان این عرصه دانست و ابراز کرد: باید خدا را شاکر بود که بر شما منت گذاشته که توانستید کاری بکنید که معرف مکتب اهل بیت(ع) باشد./998/ 101/ص

 

ارسال نظرات