۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۸۴۶
سید حسن نصرالله:

کرنش سازمان ملل در برابر آمریکا و اسرائیل اتفاق تازه‌ای نیست/همه هزینه جنگ سوریه را اعراب دادند

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) درباره آن حضرت و مسائل سیاسی داخلی و منطقه‌ای، به ایراد سخنرانی پرداخت.
سید حسن نصر الله

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در بیروت به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم، که در مناطق مختلف لبنان و در مراسمات مختلف به طور زنده پخش می‌شود رهبر مقاومت لبنان، دو دو بخش کلی سخنان خود را پیش گرفت. در بخش اول درباره مسائل سیاسی و در بخش دوم درباره میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و شخصیت ایشان، به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا با خوش آمد گویی به حاضران و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به تمامی مادران و همسران شهدا و مبارزین در لبنان، سوریه، یمن، افغانستان و در همه میدان‌های مقاومت، تبریک گفت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در ابتدا درباره عقب‌نشینی سازمان ملل از گزارش حقوق بشر درباره رژیم صهیونیستی، گفت که سازمان ملل هنگامی که آمریکا او را تهدید به قطع کمک مالی کرد، سست شد و این اتفاق جدیدی نیست و ما به عینه کرنش سازمان ملل دربرابر آمریکا و اسرائیل را دیدیم.

وی همچنین از خانم «ریما خلف»، رییس کمیته امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در امور غرب آسیا (اسکوا)  به خاطر استعفای خود در اعتراض به اقدام این سازمان در پس گرفتن گزارش اسکوا تقدیر و تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در این باره گفت: عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل در برابر فشارها در رابطه با این گزارش چیز جدیدی نیست و دبیرکل سابق نیز در برابر فشارها کرنش می‌کرد و گزارشی که درباره جنایت‌های عربستان در یمن بود را باز پس گرفت. ما می‌بینیم که این سازمان در برابر آمریکا خاضع و ذلیل است و ضعیف‌تر از آن است که بتواند از حقیقت دفاع کند.

وی در ادامه از اتحادیه عرب و سازمان‌های اسلامی خواست تا این گزارش را پیگیری کنند تا در سازمان ملل به ثبت برسد.

سید حسن نصر الله در بخش دوم صحبت‌های خود به پروند افزایش مالیات‌ها در لبنان اشاره کرد و گفت که مالیات در همه کشورها وجود دارد و باید با این موضوع به دور از زدو بندهای سیاسی، دروغ‌ها و مسائل بررسی شود.

وی تأکید کرد که با پرونده مالیات‌ها در لبنان باید منصفانه برخورد کرد و انسان باید بر اساسا وجدان خود و منافع ملی برخورد کند و پوپولیسم در این مسئله فایده‌ای ندارد.

دبیرکل حزب‌االله لبنان افزود: نظر ما این گونه است: دو نوع مالیات وجود دارد مثل مالیات بر املاک و تجملات و این نوع مالیات چه اشکالی دارد؟ اما باید منصفانه باشد و واجب است که برای فقراء مالیات وضع نکنیم و من می‌گویم که مالیات را بر فقراء و افراد کم درآمد افزایش ندهید و ما این موضع را از سال 1992 داریم و هیچ زمانی به افزایش مالیات برای افراد کم در امد رأی نداده‌ایم.

او تأکید کرد که می‌توان این کمبود را از راههای دیگر جبران کرد و فقط به جرئت و تصمیم‌گیری صحیح نیاز است.

سوریه پیروز شده است، برای تروریست‌ها هنوز دیر نشده است

وی در بخش سوم صحبت‌های سیاسی خود به مسأله تصویب قانون انتخابات پرداخت و گفت: در این روزهایی که باقی مانده است باید قانون انتخابات را به نحو احسنی تصویب کنیم و موضع اصولی ما نیز مشخص است. ما قانونی را پیشنهاد می‌کنیم که دائمی باشد و آنچه چیزی را می‌خواهیم که برای همه مردم لبنان و همه گروههای اقلیت عادلانه باشد و این مورد را هم باید گفت که مشارکت وسیع در شورا  و همچنین لزوم برقراری عدالت به نفع منافع کشور است.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در بخش پایانی سخنان سیاسی خود به سوریه پرداخت و گفت که همه کسانی که در ابتدای حوادث این کشور به عنوان دوستان سوریه جمع شدند و علیه آن توطئه کردند و بر امکان سیطره بر این کشور طی دو ماه حساب باز کردند، امروز در برابرشان یک حقیقت تلخ وجود دارد و آن ناامیدی و شکست است همه این کشورها به شکست رسیدند.

وی افزود: در طول شش سال دهها میلیارد از ثروت جهان عرب هزینه شد. ترکیه، فرانسه و انگلیس پولی خرج نکردند اما از اموال جهان عرب خرج شد و این پول می‌توانست فقر را از مردم عرب و گرسنگی را از سومالی بزداید و می‌شد کارهای بسیاری کرد.

هزاران تن کالا در سوریه صرف شد و هزاران نفر برای جنگ به سوریه آمدند تا سوریه را ساقط کرده و از محور مقاومت خارج کنند اما امروزه نتیجه این کارها مشخص و برای آنها نا امیدانه و عقب‌گرد است.

سید حسن نصرالله، درباره گروهک تروریستی داعش گفت که داعش در عراق در پایان عمر خود قرار دارد و در سوریه نیز آینده سیاسی و نظامی برایش نمانده است و عملیات انتحاری نشان از شکست استراتژیک و نظامی است و این یک انتقام محسوب می‌شود و نه جنگیدن و این همنا آینده داعش و النصره است.

وی افزود: جبهة النصره امروزه از سیو همه از جمله آمریکا، ترکیه و روسیه بمباران می‌شود و من جبهه النصره بداند که پس از آنکه سوریه را نابود کردید، امروز بیدار شده‌ و متوجه شده‌اید که آمریکا شما را فریب داده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: امروزه این طرح استکباری و تسلط بر سوریه شکست خورده و سوریه پیروز شده است و داعش و النصره و گروههای تکفیری رو به شکست هستند و الان تنها مسأله زمان آن مطرح است. بقیه گروههای معارض نیز در بین سفارت‌خانه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی سرگردان هستند و همانند گروگان در دست برخی کشورها قرار گرفته‌اند.

وی با خطاب به تروریست ها در سوریه گفت: به تمام کسانی که در سوریه در جبهه دشمن می‌جنگند می‌گویم که این طرح شکست خورده است. نتانیاهو به مسکو رفته و به پوتین متوسل شده است؛ چرا که از شکست داعش می‌ترسد و شکست داعش شکست خود اوست. چه بدانید و چه ندانید شما در جبهه آمریکا و اسرائیل می‌جنگید؛ آیا این حجم خونریزی کافی نیست؟ من از شما دعوت می‌کنم که سلاح را بر زمین گذاشته و از جبهه امریکا و اسرائیل به سوی جبهه مقاومت خارج شوید و هنوز هم می‌شود این کار را کرد./994/ب101/ف

ارسال نظرات