۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۷۸۰۲
امام جمعه شبستر:

تقویت تولید ملی مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی است

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی دانش بنیان، عدالت محور و بهره‌مند از نقش فراگیر فعالان اقتصادی است.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارایه گزارش عملکرد مسؤولان در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: تمامی تلاش‌ها و برنامه‌ها بایستی در راستای تقویت تولید ملی باشد.

وی با تأکید بر این‌ که تقویت تولید ملی تنها با حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق کالا، اعطای مشوق‌های صادراتی، گرایش مردم به خرید کالای ایرانی، مقابله با دلالی و گرایش به اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقای بهره‌روی ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمام ابعاد و شاخصه‌های یک اقتصاد فعال و پویا در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تجلی یافته است.

امام جمعه شبستر با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی دانش بنیان، عدالت محور و بهره‌مند از نقش فراگیر فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: خروجی چنین اقتصادی منجر به تقویت تولید ملی خواهد بود، بنابراین انتظار داریم دولت با اعمال سیاست‌های کاربردی و هدفمند در فرآیند توسعه اقتصادی؛ حامی بخش خصوصی کارآمد و توانمند باشد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه البته بخش خصوصی ما هم چندان توانمند نیست و وضع عمومی و توانمندی آن هم تفاوت زیادی با وضعیت بخش دولتی ندارد، گفت: به هر حال دولت باید شرایط فعالیت و توسعه بخش خصوصی را تسهیل کند و وقتی در عرصه جدید یک بخش خصوصی جدید، فعال، نوآور و کارآمد متولد شود باید برخی از واحدهای ناکارآمد ما هم کنار بروند.

وی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی از اتلاف منابع جلوگیری می کند، افزود: باید از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد بخش خصوصی و نهادهای مدنی حرکت کرد، آن زمان است که می توان به توسعه اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های درونی کشور امیدوار بود، البته نباید از اجرای صحیح، اصولی و قانونمند اصل 44 قانون اساسی غفلت کرد.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که نمی توان با شعار دادن مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را حل کرد؛ گفت: دولت و مجلس باید متوجه مشکلات اقتصادی در کشور باشند که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به‌دنبال معجزه نیستیم اما باید قدم‌های مثبتی هم از سوی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم برداشته شود./935/302/ب1

 

ارسال نظرات