۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۷۸۵
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاق فاطمی راه علاج بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مسائلی که متأسفانه امروز در جامعه اسلامی کمرنگ شده موضوع اخلاق است، گفت: باید تلاش کنیم تا اخلاق فاطمی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آیین تکریم از کارکنان شرکت آسیان تجارت بندر فریدونکنار با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر ضرورت بهره گیری از سیره عملی آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود تأکید کرد.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده راه ولایت هستند، افزود: این بانوی نمونه اسلام هر آنچه در توان داشت برای دفاع از ولایت به کار گرفت و همین راه به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه جامعه امروز از سیره عملی آن حضرت فاصله گرفته است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل بروز معضلات و مشکلات در جامعه دینی دور شدن سیره اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که بهره گیری از اندیشه های والای آن حضرت ما در مسیر سعادت و کمال قرار خواهد داد، بیان داشت: در شرایطی که دشمنان هر روز برای ضربه زدن به اسلام، انقلاب و ولایت تلاش دارند، شناخت و بهره مندی سیره فاطمی راه خنثی سازی هجمه های دشمنان است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مسائلی که متأسفانه امروز در جامعه اسلامی کمرنگ شده موضوع اخلاق است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا اخلاق فاطمی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

وی التزام به عفاف و حجاب را یکی از جلوه های درخشان زندگی حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: عفاف و حجاب فرماني الهي است و برخلاف تصور برخي، عامل مصونيت اجتماعي و پيشگيري از تخريب شخصيت زن است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمان دموکراسی، آزادی و حقیقت برای شکستن این حقیقت نور اسلام، از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: دشمنان یک روز جنگ را بر ملت تحمیل کردند، پس از شکست در جبهه‌ها به هجمه‌های فرهنگی روی آوردند و از لحاظ اقتصادی تحریم کردند اما موفق نبودند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای برطرف شدن همه این توطئه‌ها طرح‌های مناسبی را ارائه دادند، گفت: برای رفع مسائل اقتصادی، مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد دادند که راه کار بسیار مناسبی برای رفع مشکلات و معضلات اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راهکار پیشرفت و تعالی کشور در حوزه های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی تولید، مصرف و کیفیت وابسته به بیرون نیست و نباید اقتصاد کشور متکی به نفت باشد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرکت‌های خصوصی در سطح کشور باید برای تحقق این امر تقویت شود، افزود: امروز بهره گیری از توان مردم و تقویت بخش خصوصی یکی از راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مردم در خط مقدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی قرر دارند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر نفوذ اقتصادی دشمنان مصون نگاه خواهد داشت.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که راه پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های بومی است، بیان داشت: تجربه نشان داده است که کشورهای غربی هیچ گاه نمی تواند همراه خوبی در مسائل اقتصادی با ملت ایران باشند و در مسیر راه عهد شکنی می کنند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه با بیان این که نباید ظرفیت های داخلی را رها کنیم و تنها به کمک های بیرونی دلخوش باشیم، خاطرنشان کرد: به حتم نمی توان کشور را بر اساس وعده های تو خالی غرب اداره کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید ملموس و اثرگذار باشد، ادامه داد: تنها اکتفا کردن به ارائه آمار قابل قبول نیست، بلکه در عمل باید شاهد تحقق این سیاست های مهم باشیم.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشمندی بالا به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کردند، گفت: ایشان در همه سخنرانی های خود در سال اخیر به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کردند که این نشان دهنده اهمیت این مسأله مهم است.

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز، فصل بهار را فرصتی برای تغییر و نگرش ها عنوان کرد و افزود: باید در سال جدید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت رشد و تعالی انقلاب و نظام اسلامی گام برداریم./1317/202/ب1

ارسال نظرات