۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۸۷۷۷۴
آیت الله سلیمانی:

دولت در مسائل فرهنگی فعالیت چشمگیری نداشته است

آیت الله سلیمانی گفت: دولت فقط ضعف‌های دولت قبل را بازگو نکند، بلکه نقاط مثبت دولت قبل را هم باید بازگو کند؛ اگر اینگونه باشد انصاف است اما اگر غیر از این باشد خلاف انصاف خواهد بود.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: مسأله ریزگردها و طوفان یک پدیده نوظهور برای برخی از مناطق کشور ما نیست بلکه ما در سیستان و بلوچستان و خوزستان سال‌ها است که دچار این پدیده هستیم.

وی ادامه داد: ریزگردها پدیده ای است که در شرایط جاری متأسفانه از عراق و عربستان ناشی شده و خوزستان عزیزمان را به خود مبتلا کرده است.

آیت الله سلیمانی عدم وجود زیرساخت لازم برای مقابله با ریزگردها و قطع کل سیستم ارتباطی را فاجعه خواند و عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در خوزستان با توجه به اینکه آن را یک استان بهره‌مند و برخوردار از آب می‌دانیم امکان جلوگیری از این پدیده بسیار راحت خواهد بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حدود هشت سال قبل در سفری که به دیار خوزستان داشتند فرمودند این پدیده را هرچه زودتر مدیریت کنید تا اختلالی در سیستم زندگی مردم به وجود نیاید؛ البته تنها این دولت مقصر نیست بلکه دولت‌های دیگر هم مقصر بودند اما دولت فعلی باید درباره این وظیفه، رسالت سنگین‌تری را احساس می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر دولت ضعف‌های موجود را به گردن دولت قبل بیندازد این امر به معنای رفع مسؤولیت از خودش نخواهد بود، اظهار داشت: ممکن است بعضی ازضعف‌ها از دولت‌های قبل به ارث مانده باشد اما آنها قوت‌هایی نیز داشته اند که به دولت‌های بعد منتقل شده است.

وی انتقال گاز از عسلویه تا ایرانشهر را یکی از نقاط قوت دولت دهم دانست و تصریح کرد: این امر مهم قوتی بود که از دولت قبل به این دولت به ارث رسیده است، دولت فعلی توانسته گاز را از ایرانشهر به زاهدان برساند؛ گرچه ما شاهد روشن شدن فقط یک مشعل بوده ایم.

امام جمعه زاهدان ابراز داشت: ضعف‌هایی مانند تعطیلی شرکت‌ها و تعطیلی کارخانه ها داریم که از دولت قبل برای این دولت به ارث رسیده است؛ ما آنچه از دولت فعلی توقع و انتظار داریم این است که فقط ضعف‌های دولت قبلی را بازگو نکند بلکه نقاط مثبت دولت قبل را هم باید بازگو کند؛ اگر اینگونه باشد انصاف است اما اگر غیر از این باشد خلاف انصاف خواهد بود.

وی درباره درگیری انتخاباتی دولت فعلی که زودتر از زمان مقرر آغاز شده است، اذعان کرد: دولت می‌توانست بسیاری از مشکلات را طی این سال‌ها بهتر از سال‌های قبل حل کند اما حل نکرد؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب، همه مشکلات به قدرت‌های خارج کشور و استکبار جهانی وابسته نیست و یک بخش آن مربوط به ضعف مدیریتی ما است؛ اینکه مشاهده می‌کنیم که برخی از واحدهای صنعتی می‌توانست فعال باشد و امروز فعال نیست؛ این امر مربوط به انتخابات نیست و مرتبط با ضعف‌هایی است که در این سال‌ها از دولت شاهد بوده‌ایم.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی نگران هستند، گفت: ایشان در دیداری که اعضای خبرگان با ایشان داشتند فرمودند کارهای فرهنگی زیادی انجام شده اما این کار فرهنگی زیاد به برازندگی و شأن این ملت نیست؛ هنوز مسائل فرهنگی جای کار دارد؛ ما در این دولت شاخصه هایی را نداریم که ارتقای فرهنگی چشم گیری را بتوان دید و به عنوان یک کار برجسته و فخیم قلمداد کرد./831/302/ب1

 

ارسال نظرات