۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۷۷۲
مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:

دشمنان به بهانه آزادی به هویت زنان خدشه وارد می کنند

حجت الاسلام باقری گفت: بانوان باید پیش از دیگران نسبت به فهم خطرات کسانی که به بهانه آزادی به دنبال خدشه وارد کردن به هویت زنان هستند، موضع مناسب داشته باشند و از هویت خود دفاع کنند.
حجت الاسلام محمد باقری

حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان در رابطه با مهمترین ویژگی های بانوی تراز اسلامی گفت: اگر ما در مورد بانوان برای هر امری معیاری قائل شویم شخصیت های اسلامی مثل حضرت فاطمه و حضرت زینب در اوج و بانوان تراز اسلامی هستند.

وی ادامه داد: اگر بانوان اسلامی فکر و نگاه خود را در راستای قله و اوج که حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) هستند، قرار دهند قطعا در هر زمینه‌ای موفق خواهند شد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه برای هر چیزی معیار اندازه‌گیری وجود دارد، عنوان کرد: در ارتباط با بانوان و زنان که حضرت زینب(س) و فاطمه زهرا(س) در اوج و قله هستند، مهم این است که بانوان اسلامی رفتارشان را به سمت این قله جهت گیری کنند.

وی تصریح کرد: پوشش هایی که امروز دختران و زنان از آن استفاده می کنند در راستای پوشش حضرت فاطمه و زینب نیست بنابراین تنظیم باورها و رفتارها می تواند حرکتی در راستای انقلاب اسلامی باشد.

مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دولت می تواند در شکل گیری و تربیت صحیح دختران جامعه نقش فزاینده ای درباره بهادادن ها به زنان و دختران ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه باید دید در مسابقات، تشویقات و بهادادن به زنان چه کسانی نقش دارند، تصریح کرد: باید به پوشش، رفتار، منش و اندیشه بانوان بها داده شود قطعا دولت در این جهت تاثیرگذار است و نقش مثبتی دارد.

حجت الاسلام باقری افزود: اگر نوع رفتارهای حکومتی، زنان را به ابتذال و پوشش‌های نامناسب تشویق کند و یا نسبت به آن بی تفاوت باشد، طبیعی است که روی جامعه اثر منفی می گذارد.

وی با تأکید بر اینکه بانوان با خطراتی سازمان‌دهی شده از سوی دشمنان مواجه هستند، ابراز داشت: بانوان با تعابیر بدی همچون خود شیفتگی و نادیده گرفتن هویت و منش متناسب با زن مسلمان رو برو هستند؛ آنان با تأثیرپذیری از شرایط فرهنگی بیرون از کشور خطر عمده‌ای را به جان می‌خرند.

مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان درباره نگاه اصیل اسلام در زمینه هویت بخشی به زنان گفت: در در این رابطه بانوان باید پیش از دیگران نسبت به فهم خطرات کسانی که به بهانه آزادی به دنبال خدشه وارد کردن به هویت زنان هستند، موضع مناسب داشته باشند و از هویت خود دفاع کنند./831/302/ب1

 

ارسال نظرات