۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۷۵۲

ماهنامه پوپک در دویست و هفتاد و دومین ایستگاه

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره 272 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) را روانه بازار کرد.
پوپک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دویست و هفتاد و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) را به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه اسفند ماه 1395 منتشر کرد.

«شعر آفتاب(اشک غم)»، «سرمقاله»، «در باغ مهربانی»، «صندوقچه‌ها»، «شعر»، «روزهای نو(من ماه اسفند هستم)»، «داستان(غصه شیر آب)»، «فکرهای نقره‌ای»، «جدول»، «خنده‌منده»، «گفت‌و‌گو»، «قصه‌های نماز» و «علمی‌های کوچولو» برخی از عنوان‌های مطرح شده در این ماهنامه است.

در سرمقاله این ماهنامه با عنوان همیشه و هر روز چه خوب است قرآن بخوانیمٍ، نوشته مجید ملامحمدی، آمده است: «قرآن، کتابی است که به آن معجزه بزرگ و آسمانی حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله می ‌گویند. تک‌تک آیه‌های قرآن، سخنان با ارزش خداوند هستند.

به گفته امامان عزیزمان، اگر ما آنها را با دقت بخوانیم و به آن حرف‌ها عمل کنیم، سعادتمند و سربلند خواهیم بود. خدای بزرگ در بعضی آیه‌های خود، قصه‌های پیامبران و اقوام گذشته را برای ما تعریف کرده است. با خواندن آن سرگذشت‌های شیرین و تلخ، ما راه و چاه زندگی درست را یاد می‌گیریم و خدا هم ما را دوست خواهد داشت.

چه خوب است حالا که من و تو بلدیم قرآن بخوانیم، هر روز چند صفحه از این کتاب مقدس را بخوانیم و به معنای آیه‌هایش فکر کنیم! این طوری، حتما از گناه و لغزش و جهل در امان خواهیم بود».

از دیگر مطالب این ماهنامه می‌توان به عنوان‌های «مسافران بهشت»، «با کشورهای دیگر»، «داستان(حسادت)»، «ماجراهای آقای یک‌‌‌دفعه»، «زنگ کتاب»، «کاردستی»، «شعر»، «میزگرد بچه‌ها»، «ناراحت یا خوش‌حال» و «قصه‌های قدیمی» اشاره کرد.

در صفحه سی و‌هشتم ماهنامه با عنوان قصه‌های قدیمی آمده است: «روزی بهلول چوبی برداشت و به گورستان رفت و آن‌قدر به قبرها چوب زد که چوب شکست. از او پرسیدند: بی‌خود نیست بهت می‌گن دیوونه‌ای! آخه به این قبرها چی کار داری؟ مگه چه گناهی کردن؟

بهلول جواب داد: همه کسانی که توی این گورها خوابیدن، دروغ‌گو هستند؛ چون ادعا می‌کردن مال و ثروت و خانه دارن. یکی می‌گفت: خانه من؛ یکی می‌گفت: زمین من؛ الاغ من؛ باغ من؛ ... بی خبر از این که صاحب واقعی آنها خداست، و خدا به طور موقت این مال و ثروت را به دست آنها داده».

در بخش پایانی این ماهنامه نیز عنوان‌های «مسابقه دنباله نویسی»، «گزارش»، «قصه‌های من و بابام»، «کبوتر نامه‌رسان»، «بچه‌ها خبر»، «سرگرمی»، «پرت و پلا»، «آگهی»، «قصه‌های گوش‌دراز» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دویست و هفتاد و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) را در 54 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات