۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۷۲۳
امام جمعه نجف:

داعش درصدد انتقال پایتخت خودخوانده به سوریه است

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد که داعش پس از شکست در عراق به دنبال انتقال پایتخت خودخوانده خود به سوریه است.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی استان موصل گفت: رزمندگان عراقی تاکنون توانسته‎اند بیش از 85درصد از اراضی اشغالی استان موصل را از لوث جریان تروریستی داعش پاکسازی و خود را برای آزدسازی مناطق باقی مانده نظیر شیخ محمد، ایستگاه قطار، النفط و بادوش آماده کنند.

وی افزود: داعش پس از تحمل شکست‎های سنگین در عراق درصدد انتقال پایتخت دولت خودخوانده خود به شهر دیرالزور است.

حجت الاسلام قبانچی ارسال کمک‎های بشردوستانه عربستان برای آوارگان استان موصل را نشان از تغییر رویکرد این کشور نسبت به عراق دانست و اظهار داشت: اگر عربستان به طوری جدی درپی تجدیدنظر در روابط خود با عراق است، درب‎های این کشور بر روی همه جهان عرب باز خواهد بود.

وی ادامه داد: سفیر دبیرکل اتحادیه عرب به بغداد نشان از آمادگی عراق برای ایفای نقش سازنده در مسائل جهان عرب است.

امام جمعه نجف حمله تروریستی به زائران عراقی در دمشق سوریه را محکوم کرد و بیان داشت: شهادت زائران در جوار بارگاه مطهر حضرت زینب (س) مایه عزت و کرامت ملت عراق است.

وی با اشاره به سالروز حمله شیمیایی صدام دیکتاتور سابق عراق به حلبچه تصریح کرد: این جنایت صدام یک اقدام وحشیانه است که خداوند از این قوم ظالم به بدترین شکل ممکن انتقام گرفت.

حجت الاسلام قبانچی در بخش‎ خطبه‎های دینی خواستار نیکی به والدین شد و گفت: خوش رفتاری با والدین موجب طول عمر و زیادی رزق می‎شود.

وی ولادت حضرت فاطمه (س) را گرامی داشت و تاکید کرد که روز ولادت این بانوی کریمه بهترین روز برای تکریم زنان است.

گفتنی است که بمباران شیمیایی حلبچه در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ از سوی حکومت بعث عراق صورت گرفت. این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به‌نام عملیات انفال بود که ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت.

در پی عملیات والفجر ۱۰ از سوی ایران و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق در اواخر سال ۱۳۶۶ که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیروهای ایرانی شد، صدام حسین به پسرعمویش علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. در پی این حمله حدود پنج هزار تن از مردم حلبچه که غیرنظامی بودند کشته شدند./994/ب901/د

ارسال نظرات