۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۷۷۲۲
امام جمعه دامغان:

خرید کالای ایرانی در آستانه سال نو تبریک عملی عید است

امام جمعه دامغان گفت: خرید کالای ایرانی در آستانه سال نو تبریک عملی عید به تولید کننده، کارگر، سرمایه‌گذار و کسبه شهر و کشورمان است، یکی از دغدغه‌های امروز ما باید خرید تولیدات داخلی باشد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه سال 95 در مصلی امام خمینی(ره) دامغان با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود دخت نبی مکرم اسلام و سرور زنان دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: صدیقه کبری(س) به حقیقت خیر کثیر است، بانویی که دامان و خانه او کانون تربیت بشر است، خانه‌ای که فرزندان آن چون خورشیدی در دوعالم می‌درخشند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی حیات و زندگی نورانی فاطمه زهرا(س) را الگوی عملی و اخلاقی خود قرار دهند، اضافه کرد: تربیت یافتگان مکتب زهرای اطهر(س) راه‌های درخشندگی ایمان و محبت را در زندگی‌شان فرامی‌گیرند، قناعت و ساده زیستی، همسرداری و فرزند پروری و در عین حال حضور به موقع در صحنه‌های دفاع از ولایت را می‌آموزند.

نیکی‌های پایدار تبریک سال نو ما را عملی می‌کند

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای ملت بزرگ ایران به سنت‌های این ایام به‌ویژه تبریک گفتن سال نو به یکدیگر اشاره کرد و گفت: تبریک می‌تواند دو چهره ظاهری و باطنی داشته باشد، اگر بتوانیم از فرصت نوروز برای نیکی‌های پایدار و اجرای سنت‌های زیبای نبوی بهره ببریم تبریکی واقعی به اقوام، دوستان و هموطنانمان گفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از فرصت نوروز و رواج صله ارحام  و دید و بازدیدها برای انفاق بهره ببریم بالاخص در بین نیازمندان اقوام خود، وساطت کنیم و دیگران را باهم آشتی دهیم همانا ثواب یک سال نماز برای آشتی دادن دو نفر در احادیث آمده است، کمک به آزادی زندانیان، همسریابی برای جوانان، تألیف قلوب و ایجاد اخوت ایمانی و توجه به همسایگان می‌تواند تعاریف عملی و زیبای ما از تبریک سال نو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خرید کالای ایرانی در آستانه سال نو را نیز تبریک عملی سال نو به تولید کننده، کارگر، سرمایه‌گذار و کسبه شهر و کشورمان دانست و گفت: دغدغه امروز ما باید خرید از بازار شهرمان و تولیدات داخلی باشد تا عید کارگر و کسبه شهرمان با بیکار شدن و عدم رونق بی معنی نشود، بازارهای هفتگی شهرهای استان نیز باید در یک روز واحد در همه شهرها برگزار شود تا بازار شهرها از رونق نیفتد.

کار قابل اعتنایی در اشتغال جوانان و رونق بازار انجام نشده است

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه امروز عده‌ای برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود مدعی هستند که سایه جنگ را با سیاست‌های خود از سر کشور برداشته‌اند حال آنکه شجاعت و بصیرت و تدابیر رهبر انقلاب، به میدان‌ آمدن ایشان و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی سایه جنگ را از سرکشور برداشت.

امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: متأسفانه گزارش قابل اعتنایی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نداریم، اشتغال واقعی چندانی علی رغم وعده‌های برخی مسؤولان در کشور ایجاد نشده، رکود همچنان گریبان بازار و اقتصاد را گرفته و رونق ایجاد نشده اما متأسفانه برخی دولتمردان بجای پاسخگویی به مردم فرافکنی می‌کنند.

تقویت بنیه دفاعی کشور یک ضرورت است

وی در ادامه بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور تأکید کرد و افزود: توسعه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و ایران برای حفظ امنیت کشور لازم است از این رو ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های دقیق و حساب شده‌ای در این زمینه دارند که رونمایی از تانک پیشرفته کرار نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره دو انتخابات مهم پیش رو به ویژه انتخابات شوراهای اسلامی گفت: ما حق نداریم برای جمع کردن رأی آبروی دیگران را ببریم، در فضای مجازی همدیگر راتخریب کنیم، فضای وحدت در شهر و جامعه را بشکنیم، نیت خوانی کنیم و بدون سند و مدرک به دیگران اتهام بزنیم، همه باید اخلاق محوری را شاخصه کاندیداهای منتخب خود برای شورای اسلامی قرار دهیم.

امام جمعه دامغان همچنین با اشاره به یاوه‌گویی‌های برخی مقامات عربستان سعودی و دیگر ایادی استکبار جهانی برعلیه کشورمان با ادعای حمایت ایران از تروریسم اظهار داشت: سردمداران احمق سعودی بدانند همه مردم ایران و آزادگان جهان می‌دانند که شما داعش و القاعده را به وجود آورده و آنها را تأمین می‌کنید حال آنکه ایران اسلامی به وضوح در مسیر نابوی تروریسم گام بر می‌دارد./977/202/ب2

ارسال نظرات