۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۷۷۱۷
در قالب طرح آرامش بهاری صورت می گیرد؛

اعزام 30 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمت رسانی ۳۰ مبلغ بومی و غیربومی و استفاده از مبلغه های حوزه های علمیه خواهران استان در خیمه های معرفت ایام نوروز، گفت: در این خیمه ها از چهره های قرآنی، فرهنگی و دینی استان نیز استفاده می شود.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و نوروز باستانی، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه به رسم سالهای گذشته طرح آرامش بهاری را در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری طرح آرامش بهاری در طیف «ب» کشور قرار دارد، افزود: این استان به دلیل سردسیر بودن منطقه جزء استانهای برتر کشوری از لحاظ کمیت در طرح آرامش بهاری نیست اما جزء پنج استان برتر در برگزاری طرح نشاط معنوی است که همه ساله در تابستان برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان از ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده، اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران و زائران بهاری جلسه ای با هیأت امنا، خادمان و مدیران امامزادگان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش شده است تا تمام موارد بهداشتی اعم از آب و خوراکی های عرضه شده در امامزادگان رعایت شود و بهترین خدمات به زائران صورت گیرد.

وی از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال ۹۶ در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: از ۲۵ اسفندماه جاری جهت رعایت حال مسافران نوروزی، همه فعالیتهای عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه متوقف شده است.

حجت الاسلام عزیزی از برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه دارای قابلیت و ظرفیت استان در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و تصریح کرد: غرفه های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، پاسخ به مسائل شرعی و روانشناسی شاخص ترین غرفه های خیمه های معرفت در ایام نوروز هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمت رسانی ۳۰ مبلغ بومی و غیربومی و استفاده از مبلغه های حوزه های علمیه خواهران استان در خیمه های معرفت ایام نوروز، گفت: در این خیمه ها از چهره های قرآنی، فرهنگی و دینی استان نیز استفاده می شود.

وی با تأکید بر اینکه با هماهنگی های انجام گرفته امید است طرح آرامش بهاری از سطح کشوری عقب نماند، افزود: جهت تأمین امنیت با توجه به کثرت جمعیت در اماکن مذهبی با شورای تأمین شهرستان ها هماهنگی شده و خادمان و هیأت امنای بقاع متبرکه نیز آموزش دیده اند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه خیمه های معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه استان در ایام نوروز برپا می شوند، اظهار کرد: در استان یک هزار و ۵۰ مسجد، ۳۵۰ حسینیه، مهدیه، تکیه، زینبیه و فاطمیه و ۱۰۰ بقعه متبرکه وجود دارد که این طرح در بقاع دارای قابلیت برگزار می شود./9457/32/ب2

ارسال نظرات