۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۷۷۱۲
حجت الاسلام ماندگاری:

دفاع مقدس سند افتخار ایران اسلامی است

حجت الاسلام ماندگاری گفت: دفاع مقدس سند افتخاری است که سبب بیداری اسلامی گشته که بر نویسنده، مبلّغ، هنرمند، سیاستمدار و هر کسی که جنگ را متوجه می شود تکلیف است این سند افتخار را ترویج دهد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دفاع مقدس سند افتخار، عزّت، هویت و امنیت ایران اسلامی است، اظهار داشت: هر ملتی به دنبال سند افتخار خود است و هنگامی که این سند را پیدا کرد به عنوان ثروت فرهنگی بر روی آن سرمایه‌گذاری می کند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس ثروت ما فقط جنگ و مبارزه نبود بلکه رزمندگان ما به گونه‌ای جنگیدند که تمامی دنیا نتوانستند یک وجب از خاک ایران را به تسخیر خود در آورند.

مسؤول موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امروزه زائرانی از کشور عراق برای بازدید مناطق جنگی می‌آیند، تصریح کرد: جنگ سند افتخاری است که سبب بیداری اسلامی گشته که بر نویسنده، مبلّغ، هنرمند، سیاستمدار و هر کسی که جنگ را متوجه می شود تکلیف است این سند افتخار را ترویج دهد.

وی استخراج، واکاوی اعتقادات دینی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده را به عنوان سه راهکار برای حفظ دفاع مقدس دانست و گفت: ابتدا باید گنجینه دفاع مقدس شناسایی و استخراج شود تا بتوانیم شبهات را پاسخ دهیم.

حجت الاسلام ماندگاری در تشریح راهکار دوم بیان کرد: باید سلول‌های بنیادین این سند افتخار یعنی اعتقادات دینی مورد واکاوی قرار بگیرد که سلول بنیادین این سند معامله با خدا و مبارزه با شیطان است و هنگامی که در این مملکت معامله با پول باشد نتیجه‌اش دست درازی به بیت المال می‌شود ولی اگر با خدا معامله کردیم دیگر این اختلاس‌ها و حقوق های نجومی به وجود نمی آید.

این سخنران مطرح رسانه ملی سومین راه برای ماندگاری هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند افتخار را انتقال این فرهنگ به نسل آینده دانست و افزود: شهدا قابل تکرار هستند و نباید با آن‌ها معامله اشیای قیمتی شود.

مسؤول موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یک فرهنگسرا است، بیان کرد: فرهنگ چون مثل هوا می‌باشد که انسان هر لحظه اکسیژن را از آن استشمام می‌کند که اگر این فرهنگ به مدیران، زنان، قشر تحصیل کرده و به هر کس دیگری منتقل شود روحیه‌اش جهادی می‌شود. اگر روحیه جهادی و تفکر بسیجی باشد مملکت هیچ مشکلی نخواهد داشت./9453/101/ب2

ارسال نظرات