۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۸۷۶۹۲
همزمان با ولادت حضرت زهرا؛

مهمانسرای جدید حضرت رضا در حرم رضوی افتتاح می‌شود

مهمانسرای جدید حضرت رضا(ع) در حرم رضوی با ظرفیت پذیرایی در هر وعده 10 هزار نفر، همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) افتتاح می شود.
میهمانسرای جدید حضرت رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) مهمانسرای جدید حضرت رضا با بهره‌گیری از امکانات مدرن و تکنولوژی روز دنیا در پنج طبقه جهت تبرک زوار از غذای متبرک حضرت بزودی بهره برداری می‌شود، این در حالی است که ظرفیت مهمانسرای قدیمی حدود 1600 نفر بوده است.

با توجه اینکه وجود میهمانسرا در قلب حرم مطهر رضوی مشکلاتی را به همراه داشت، که از جمله می‌توان به واقع شدن در مسیر اصلی تردد زائران و ایجاد آشفتگی در مسیر ورودی به صحن‌های آزادی و انقلاب، عدم دسترسی بخش آشپزخانه و انبارها به رینگ زیرگذر و بالاجبار تردد ماشین آلات سنگین در صحن و سرای رضوی و نزدیک بودن مهمانسرا به اماکن متبرکه و استشمام بوی غذا در صحن‌ و رواق‌های حرم مطهر، اشاره کرد.

محدودیت‌های موجود در ساختمان‌های اطراف و نزدیکی به بخش زیارتی، امکان توسعه مجدد مهمانسرای قدیمی را ناممکن کرده بود.

 قدیمی بودن بنا، امکانات و تجهیزات میهمانسرای قدیمی موجب دشواری در خدمت رسانی به زائران شده بود که همه این موارد در نهایت آستان قدس رضوی را به این جمع بندی رساند که باید فضای مهمانسرا از قلب حرم مطهر به اطراف آن منتقل شود.

در همین راستا احداث میهمانسرای جدید حضرت با ظرفیت در هر وعده امکان پذیرایی از 10 هزار نفر، در پنج طبقه و مجهز به امکانات مدرن و روز دنیا در مجاورت با جداره‌های مجموعه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در سال 92 آغاز شد و با همت و تلاش مضاعف امکان بهره برداری از آن در سال 95 فراهم آمد.

سردخانه‌ای مدرن، آشپزخانه‌ای بسیار مجهز و کم نظیر، تاسیساتی پیشرفته همراه با تکنولوژی روز دنیا و فضایی زیبا با معماری اصیل اسلامی ـ ایرانی از ویژگی‌های میهمانسرای جدید حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است که جهت پذیرایی از میهمانان امام جود و کرم، در سال 96 مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مهمانسرای جدید در زمینی به مساحت دو هزار و 300 متر مربع و با زیربنای کلی 11 هزار و 840 متر مربع احداث شده است.

گفتنی است، تدابیری در نظر گرفته شده تا ضمن بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا همان طعمی که از غذا با روش طبخ سنتی انتظار می‌رود در غذای متبرک حضرت حفظ شود./1308/101/ب2

ارسال نظرات