۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۸۷۶۷۸
به مناسبت بیست و دومین سالگرد رحلت یادگار امام؛

مراسم سالگرد سید احمد خمینی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد

مراسم بیست و دومین سالگرد رحلت یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بیست و دومین سالگرد رحلت یادگار امام، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، یادگاران و اعضای بیت امام خمینی(ره)، علما، روحانیان و شخصیت های سیاسی در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد علی خسروی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش قرآن و عترت وزارت ارشاد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در قرآن کریم یک سلسله آیات اختصاص به معرفی انسان دارد.

وی افزود: برخی از آیات انسان را موجودی پست و حتی پست‌تر از حیوان معرفی می‌کند و سلسله‌ای دیگر از آیات الهی انسان را در حد اعلا معرفی کرده و مقامشان را از فرشتگان نیز برتر بیان می‌کند.

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: انسان اگر در قوس نزولی قرار گیرد از مقام خود بسیار تنزل می‌یابد در حالی که در سیر صعودی انسان مقامش از ملک نیز بالاتر می‌رود، این صعود و تنزل همگی براساس اخلاق و رفتار انسان صورت می‌پذیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه جنسیت در اوج و فرود انسان کمترین تأثیری ندارد، ابراز کرد: انسان مؤمن در حالی که ایمان دارد و عمل صالح انجام می‌دهد خداوند او را به حیات طیبه می‌رساند.

وی با بیان اینکه این مراسم به مناسبت هشتمین سالگرد بانوی مکرم امام راحل و بیست و دومین سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی برگزار شده، گفت: این دو بزرگوار می‌توانند به عنوان الگو و اسوه برای مردم جامعه قرار بگیرند.

حجت الاسلام خسروی در تبیین اینکه خاندان همسر امام راحل همه از علمای فاضل به شمار می‌رفتند، عنوان کرد: ایشان به زبان فرانسه آشنا و مؤدب به آداب علمی بودند، لازم است درباره شخصیت این بانوی مکرمه به عنوان الگو و اسوه مطالب بیشتری به جامعه ارائه شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه همسر امام راحل عقیله انقلاب بودند، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های همسر امام راحل عقلانیت ایشان بود، ایشان با مدیریت بیت امام در پیشبرد انقلاب بسیار نقش آفرین بودند./813/202/ب2

 

ارسال نظرات