۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۸۷۶۵۲
امام جمعه قزوین:

برافراشته شدن پرچم ایران، مدیون جانفشانی شهدا است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امروز شاهد هستیم که با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و خانواده‌های آن عزیزان، پرچم اسلام در کشور ما برافراشته و آرزوی دیرین مستضعفان و مظلومان عالم محقق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از ۱۵۰ مادر شهید استان و یادواره شهدای شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) فرهنگ و کلامشان شهید پرور بود و شهدا شاگردان مکتب عرفانی امام راحل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: امام خمینی (ره) ارزش و جایگاه والایی را برای زنان و مادران شهید قائل بودند و همواره تأکید می‌کردند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود.

امام جمعه قزوین در ادامه به تشریح ارزش و جایگاه زن در نگاه دینی پرداخت و تأکید کرد: رسول گرامی اسلام (ص) سه بار در پاسخ به شخصی که از ایشان سؤال کرد به چه کسی نیکی کنیم، فرمودند به مادرتان و یک بار فرمودند به پدرتان و این مهم به خوبی جایگاه والای زن را در اسلام نشان می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت این‌که شهدا به مقصدشان رسیدند و بالاترین جایگاه را نزد خداوند به دست آوردند، بیان کرد: خداوند مسجل کرده که روزی زمین به دست انسان‌های شایسته اداره خواهد شد و شهدا هم در مسیر تحقق این رسالت الهی حرکت کردند و در نهایت به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و خانواده‌های آن عزیزان، پرچم اسلام در کشور ما برافراشته شده است و آرزوی دیرین مستضعفان و مظلومان عالم محقق شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که خداوند فرموده ما اراده کرده‌ایم که اداره زمین به دست مستضعفان صورت بگیرد، بیان کرد: بحمدالله آرمان‌های امام راحل، شهدا و خانواده‌های شهدا با این اراده الهی پیوند خورده و زمینه تحقق آن را فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اهمیت این‌که شهدا اقامه کنندگان دین هستند، یادآور شد: تاکنون هر چه توانسته‌ایم در مسیر اقامه دین و اقامه نماز موفقیت به دست آوریم، به برکت خون شهدا بوده است.

وی در پایان گفت: مادران شهدا الگویشان را از فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س) و ام‌البنین (س) گرفته‌اند و به واسطه همین توانستند شهدا را در دامان پاکشان پرورش دهند و این افتخاری برای نظام اسلامی به شمار می‌آید./101/853/ب1

منبع: نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات