۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۶۴۹
رییس حوزه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد:

جذب جوانان با استعداد امری مهم در ارتقای سطح علمی و کیفی مدارس علمیه است

رییس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد با تأکید بر ضرورت جذب جوانان مؤمن، با استعداد و علاقه مند به تحصیل در حوزه, گفت: این عوامل در ارتقای سطح کیفی و علمی مدارس علمیه نقش آفرین است.
حوزه

حجت الاسلام سید محمد صدری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه های علمیه برادران تا فروردین ماه ادامه دارد، بیان داشت: امروزه جوانان فراوانی علاقه مند به حضور در حوزه هستند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه و اهمیت به امر پذیرش افزود: گزینش میدانی و مصاحبه ورودی در این جهت باید با دقت و تأمل بیشتری صورت گیرد.

رییس مدرسه علمیه امیرالمؤمین خرم آباد ارتقای سطح علمی و کیفی در مدارس علمیه را امری مهم خواند و گفت: این مهم نیازمند جذب جوانانی با استعداد و توانمند در حوزه است.

وی با بیان اینکه از بین داوطلبان ورود به حوزه باید افرادی جذب شود که شایستگی لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد افرادی که قصد نفوذ به حوزه را دارند، در این عرصه ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام صدری با اشاره به اینکه سطح علمی از عوامل مهم در امر پذیرش طلاب جدید الورود است، خاطرنشان کرد: در کنار مسائل علمی باید به مسائل اعتقادی داوطلبان توجه بیشتری شود.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به سواد و سطح اعتقادات جوانان علاقه مند ورود به حوزه موجب می شود جلوی ریزشهای تحصیلی گرفته شود و سطح اخلاقی طلاب در مدارس نیز شایسته و در شأن یک طلبه باشد.

رییس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد خاطرنشان کرد: پذیرش طلاب علاقه مند، با استعداد، توانمند و مؤمن موجب می شود جلوی بسیاری از آسیبهای پیش روی حوزه گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استعدادیابی یکی از مهم ترین عناصر در امر پذیرش و موفقیت طلاب است، گفت: این مهم گرچه در حوزه مورد توجه قرار دارد ولی به حد مطلوب نرسیده است.

حجت الاسلام صدری اظهار داشت: برای موفقیت و هدایت تحصیلی طلاب باید استعداد این قشر در رشته های گوناگون کشف و زمینه هدایت تحصیلی آنان فراهم شود و در این راستا باید مشاوران تحصیلی در مدارس حضوری دائم و فعال داشته باشند./302/9459/ب1

ارسال نظرات