۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۷۶۳۹
امام جمعه قزوین:

طلاب ممتاز در پی فراگیری علوم ربانی باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: طلبه ممتاز کسی است که در پی فراگیری علوم ربانی باشد، چرا که این رسالت مورد تأکید امیرمؤمنان(ع) است و سایر علوم بدون علوم ربانی ما را صاحب امتیاز و برتری نخواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از طلاب ممتاز حوزه علمیه قزوین که در دفتر نماینده ولی‌‌فقیه در استان برگزار شد، گفت: طلبه‌ها نباید تنها به فراگیری دروس رایج حوزه اکتفا کنند و ضروری است علاوه بر آن به فراگیری زمینه‌های دیگری از علوم دینی مبادرت ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی توجه به محوریت ولایت و امامت را برای طلاب ضروری دانست و ابراز کرد: اگر موضوع ولایت در زندگی ما شاخص و برجسته باشد، از امتیاز ولایی بودن برخوردار خواهیم بود و این مهم زمینه فهم و فراگیری عمیق مفاهیم دینی را برای طلاب فراهم می‌آورد.

خطیب جمعه استان قزوین با بیان دومین ویژگی طلبه ممتاز، بیان کرد: طلبه ممتاز کسی است که در پی فراگیری علوم ربانی باشد، چرا که این رسالت مورد تأکید امیرمؤمنان(ع) است و سایر علوم بدون علوم ربانی ما را صاحب امتیاز و برتری نخواهد کرد.

وی بهره‌مندی از حکمت قرآنی را ویژگی دیگر طلبه ممتاز معرفی کرد و افزود: خداوند حکمت را خیر کثیر معرفی می‌کند و این تعریفِ حق‌تعالی نشان دهنده اهمیت حکمت است.

امام جمعه استان قزوین تأکید کرد: امام علی(ع) می‌فرماید اگر حکمت بر کوه‌ها افکنده شود، کوه‌ها را متزلزل می‌کند و اگر محبت من به کوه برسد، کوه را متلاشی می‌کند.

استاد حوزوی عنوان کرد: اگر علوم ما حکیمانه نشود، دستمان خالی است و امتیاز یک طلبه این است که حکیمانه زندگی کند و در روایات داریم که اگر کسی چهل شبانه روز همه کارهایش را خالصانه برای رضای خدا انجام دهد، حکمت از قلبش به زبانش جاری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بهره‌مندی از شرح صدر را برای طلاب ضروری دانست و بیان کرد: حضرت موسی (ع) برای ارشاد فرعون از خداوند شرح صدر طلب کرد و خداوند به ایشان این نعمت عظیم را عنایت کرد.

وی در پایان گفت: هر آیه از قرآن را که درک کنیم، ایمان داشته باشیم و شیرینی آن را بچشیم شرح صدرمان افزایش می‌یابد و پیغمبر (ص) که آیه آیه قرآن را چشیده و درک کرده است، یقیناً از شرح صدر بسیار بالایی برخوردار بوده است./853/101/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات