۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۶۱۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

50 مسجد و امامزاده آذربایجان‌شرقی میزبان طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت تبلیغی بیش از 30 روحانی مستقر در امامزادگان استان خبر داد و گفت: 50 مسجد و امامزاده آذربایجان‌شرقی میزان طرح آرامش بهاری هستند.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مقبره عارف بالله شاه حسین ولی در تبریز، اظهار داشت: هزینه بازسازی این بقعه بیش از 250 میلیون تومان بوده که به همت اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی همراه با طرح آرامش بهاری در محل این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاه حسین ولی از عرفای مشهور دوره صفویه بوده‌ که بنای مقبره‌اش در سال ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۳۳۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به قطب‌های فرهنگی گفت: طرح توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه همچنان ادامه دارد و امید است سال 96، بقعه خواجه علی سیاه‌ پوش و بقعه امامزاده علی بن مجاهد(ع) که سال‌ها بسته مانده‌ است؛ نیز بازگشایی شوند.

حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با آغاز سال جدید در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد منتخب استان خبر داد و گفت: این طرح در بیش از 50 مسجد و امامزاده استان از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 96 اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیش از 30 روحانی مستقر در امامزادگان استان برای پاسخ به سؤالات مذهبی و مشاوره های دینی مستقر خواهند شد، افزود: بیش از 400 واحد زائرسرا و محل اسکان در بقاع متبرکه‌ استان برای زائران و مسافران نوروزی آماده شده ‌است؛ این امر در راستای ترویج گردشگری مذهبی در منطقه صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی افزود: برای بهره مندی مردم و گردشگران از فضای معنوی بقاع متبرکه همزمان با تحویل سال نو برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در قالب طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به برگزاری مراسم های متنوع و ویژه همزمان با تحویل سال نو در آستان مقدس بقاع متبرکه شاخص استان یادآور شد: در قالب طرح آرامش بهاری خیمه های معرفت در این بقعه ها برپا و با استقرار روحانی در این خیمه ها علاوه بر برقراری ارتباط با زایران و مسافران نوروزی به سئوالات شرعی آنان پاسخ داده می شود.

وی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی خبر داد و افزود: در برخی از امامزادگان باید امکاناتی از جمله چادر برای اسکان زائران و گردشگران فراهم شود که تحقق این امر نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر و میراث فرهنگی است./935/202/ب2

ارسال نظرات