۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۸۷۶۱۰

تشریح فعالیت های پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی اهواز در سال جاری

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با تشریح فعالیت های این حوزه علمیه در بخش پژوهش و تحقیق، گفت: در سال جاری نشست های گوناگونی با حضور شخصیت های مطرح جهان اسلامی و موضوع های مختلف برگزار شد.
معاونت پژوهش

حجت الاسلام رستم پور، معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در سال 95 بیش از چندین نشست تخصصی برای آشنایی طلاب و اساتید حوزه علمیه با مسائل پژوهشی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری شش نشست تخصصی درسال جاری، اظهار داشت: نشست تخصصی با استاد رحیم پور ازغدی با موضوع حوزه های انقلابی در مشهدمقدس برگزار شد و همچنین نشست دیگری به نام ضرورت اجتهاد برای حوزه در مشهد مقدس برگزار شد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) افزود: در سال 95 نشستی با موضوع فضای مجازی در دو نشست برگزار شد و بحث و گفت‌وگو شد.

وی در ادامه تشریح فعالیت های معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی اهواز بیان کرد: دو نشست تخصصی با آیت الله اراکی با موضوعات نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی برگزار و استقبال بسیار خوبی انجام شد.

حجت الاسلام رستم پور در رابطه با اهداف این نشست های تخصصی اذعان کرد: هدف از این نشست های تخصصی آشناکردن طلاب و اساتید با موضوعات علمی و پژوهشی بوده است.

وی ادامه داد: هدف دیگر ازاین نشست ها فعال کردن طلاب در مسائل پژوهشی است.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز در ادامه تبیین فعالیت های پژوهشی این حوزه در سال 95 افزود: طلاب در سه بخش مهم پژوهشی دیگر فعالیت داشتند که از مهمترین آنها می توان به مقاله نویسی موضوعات اصولی، فلسفی و فقهی در جشنواره اشاره کرد و همچنین بخش جزوه نویسی طلاب که برترین افراد مورد تشویق قرار گرفتند.

وی در آخر به ارسال مقالات در جشنواره علامه حلی اشاره کرد و گفت: درسال 95، شصت مقاله علمی پژوهشی از حوزه علمیه امام خمینی ره به جشنواره علامه حلی ارسال شد./303/9466/ب1

ارسال نظرات