۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۸۷۶۰۲
مدیر مدرسه علمیه ثقلین:

تحول در حوزه اسباب پویایی آن را فراهم می کند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی گفت: اگر تحول نباشد پویایی حوزه از بین می رود و اگر تحول و نیل به اهداف عالی وجود نداشته باشد سبب رکود و بازگشت به قهقرا خواهد شد.
مراسم افتتاح مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی

حجت الاسلام حسین ابراهیمی مدیر مدرسه علمیه ثقلین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با پذیرش حوزه های علمیه گفت: نیاز امروز جامعه این است که حوزه ها را توسعه دهیم، این در حالی است که امکانات حوزه ها محدود و ظرفیت حوزه ها به اندازه رفع نیازها نیست. حوزه ها از بسیاری امکانات دولتی بهره مند نیستند و اداره آنها از طریق کمک های مردمی و وجوهات شرعی انجام می شود؛ بایستی حوزه ها توسعه یافته و به یک سری امکانات مجهز شوند.

وی در ادامه افزود: خیران باید بیشتر کمک کنند تا حوزه های علمیه بتوانند در آینده نیازهای جامعه را پاسخگو بوده و شاهد رشد و توسعه فرهنگ و آداب اسلامی باشند. چنانچه می بینیم امروزه از طرف ارتش، سپاه، ادارات و مساجد تقاضا زیاد، اما اعزام مبلّغ محدود است.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین در رابطه با ضرورت تحول در حوزه های علمیه با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب و گسترش فضای تبلیغی در داخل و خارج، گفت: اگر تحول نباشد پویایی حوزه از بین می رود. اگر تحول و نیل به اهداف عالی وجود نداشته باشد سبب رکود و بازگشت به قهقرا خواهد شد؛ جهت صعود باید تحول در متون و روش های درسی و همچنین جهت رفع نیازهای جامعه باید برنامه ریزی کرد، با تحول می توان آثار خوبی را در جامعه شاهد بود.

وی در رابطه با بسترسازی حوزه های علمیه جهت تربیت نیروهای انقلابی و کادرسازی انقلابی ابراز داشت: استادانی جهت همین امر تربیت شده و آموزش های لازم را دیده اند ولی همان طور که گفته شد تعداد این استادان نیز مانند ظرفیت حوزه ها پاسخگوی نیازهای جامعه نیست. تعداد مدیران و اساتید محدود است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم حوزه ها بیشتر به سمت تخصصی شدن پیش بروند که در حال حاضر هم به این منوال است ولی کافی نیست. باید متخصصین لازم را در موضوعات علمی تربیت کنیم چون تعداد آنها کمتر از نیاز جامعه بوده است.

مدرسه علمیه ثقلین در رابطه با نحوه ثبت نام در مدارس علمیه گفت: یک گزینش در قم به صورت متمرکز است که پس از بازنگری در مدیریت استان و بعد از مصاحبه در حوزه، قبولی یا رد متقاضیان مشخص می شود. ثبت نام در مدرسه علمیه ثقلین به صورت حضوری انجام می شود.

گفتنی است مدرسه علمیه ثقلین حدود 14 سال است که زیر نظر حوزه علمیه قم مشغول فعالیت می باشد و به تربیت طلاب علوم دینی می پردازد./302/966/ب1

ارسال نظرات