۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۵۹۹
آیت الله مجتهد شبستری:

فرهنگ شهادت عامل هراس دشمنان است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن از روحیه شهادت طلبی جوانان هراس دارد، گفت: باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستاد و فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج داد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار جمعی از خانواده های شهدا با تأکید بر حفظ یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: مسیر شهدا و عمل به وصیت نامه شهداء باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا نه فردی بلکه باید به صورت دسته جمعی و آبرومندانه برگزار شود و دارای شکوه و عظمت باشد، گفت: برپایی یادواره های شهدا امر مهم و ارزشمند است و لازم است یادواره‌ها برای جمعی از شهدا برگزار شود و مراکز فرهنگی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهای اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: این یادواره‌ها باید با همکاری نهادهای فرهنگی و با برنامه های متنوع در مناطق مختلف برگزار شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید یک نهاد مقدس و مهم است، تصریح کرد: اگر بخواهیم وظایف بنیاد شهید را تشریح کنیم، باید به سه واژه مهم شهادت، شهید و خانواده شهدا را مورد توجه قرار دهیم، وظیفه بنیاد شهید صیانت از آرمان شهدا، ترویج فرهنگ شهادت و حمایت از خانواده شهداء است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین واژه شهادت و بیان قداست آن وظیفه همه به ویژه متولیان فرهنگی است و گفت: باید جهت مقابل با تهاجم فرهنگی غرب و هجمه‌های سنگین دشمنان بیش از گذشته کار فرهنگی صورت گیرد و به امر ترویج فرهنگ شهادت توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه همچنان روحیه شهادت طلبی در بین جوانان وجود دارد، اما دشمن به دنبال تضعیف این روحیه است و باید در این مسیر کار کرد تا مردم روز به روز به این امر راغب تر شوند و در نتیجه دشمنان حق چپ نگاه کردن به خاک ایران اسلامی را نداشته باشند.

آیت الله مجتهدشبستری مرگ از راه شهادت را متفاوت از دیگر مرگ ها بیان کرد و گفت: باید مراسمات بزرگداشت شهدا از دیگر مراسمات ترحیم نیز متفاوت تر باشد چون این یک مجلس معمولی نیست، زیرا این مراسم ها محلی برای فراگرفتن درس های فضیلت برای همگان است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته بحث هایی پیرامون سر و سامان دادن مزار شهدا مطرح بود، یادآور شد: در سال های اخیر اقدام موثری در این راستا انجام شده و باید در آینده نیز به گونه‌ای باشد که این مزارها حالت قداست و معنویت خود را حفظ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری جمع آوری آثار و وصیت نامه های شهدا را از وظایف بنیاد شهید برشمرد و گفت: باید وصیت نامه آموزنده شهدا در قالب کتاب جمع آوری و چاپ شوند تا به دست نسل جدید برسد./854/202/ب2

ارسال نظرات