۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۵۸۹
امام جمعه موقت اهواز:

ولایت فقیه در رأس حکومت های دینی قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: مدل حکومت دینی در احکام الهی موجود است و ولایت فقیه در رأس آن قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که آنچه در نظام سیاسی اسلام وجود دارد ولایت فقیه و ولی فقیه به عنوان متصدی امر است، اظهار داشت: در این موقعیت مسائلی که در جامعه ایجاد می شود خواه ناخواه برعهده روحانیان و حوزویان است.

وی با بیان این که تشکیل حکومت از سوی عالمان دینی سبب نمی شود تا فساد و کاستی‌های آن حکومت نادیده گرفته شود، ابراز داشت: عدم بیان نقاط ضعف حکومت دینی به دلیل در صدر بودن روحانیت به یقین برخورد صحیحی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به لزوم بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار برای حکومت دینی و اینکه مردم نیز خود وارد میدان شوند، گفت: خیرخواهی، نصیحت کردن، بیان نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار از وظایف روحانیان در حکومت اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که بین انتقاد و تخریب، خیرخواهی و نصیحت، زیاده رویی و واقعیت مرزهایی وجود دارد که باید حفظ و رعایت شوند، ادامه داد: در حکومت اسلامی، حکومت تابع دین است و امام خمینی(ره) فرمودند حکومت فلسفه عملی فقه می باشد؛ با ایجاد حکومت دینی فقه به صورت عملی اجرا می شود.

وی با اشاره به این که همه احکام موجود در حکومت اسلامی برای پیاده کردن احکام الهی، ارزش‌های اسلامی، اصول عقلی و اخلاقی است، گفت: پس از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما موفق نشده ایم که یک نظام بانکی اسلامی و دینی تشکیل دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که مدل حکومت دینی در احکام الهی موجود است و ولایت فقیه در رأس آن قرار دارد، افزود: چگونگی حکومت دینی به عقلا واگذار شده که در ابتدا به صورت ریاست جمهوری، سپس ریاست جمهوری و نخست وزیری و در حال حاضر نیز ریاست جمهوری است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: برای حکومت دینی مدل خاصی وجود ندارد و کلیات آن براساس ولایت فقیه است که باید با هدف حفظ حقوق مردم، پیاده کردن احکام الهی ارزش های اسلامی و اصول عقلی و اخلاقی باشد./303/9453/ب1

ارسال نظرات