۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۷۵۸۲
حجت الاسلام بني علي خبر داد؛

راه اندازي اداره هنر و رسانه در مركز خدمات حوزه هاي علميه

حجت الاسلام بني علي از راه اندازي بخش اداره هنر و رسانه در مركز خدمات حوزه هاي علميه كشور خبرداد و گفت: يكي از كارهاي اين بخش ارتباط دو سويه با خانواده است تا در قالب سامانه سخاي خانواده، اطلاعات جامع تري از اطلاعات توانمندي خانواده در دست باشد.
حجت الاسلام علي بني علي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي بني علي، پيش از ظهر امروز در چهارمين همايش تجليل از ممتازين تحصيلي ويژه همسران و فرزندان طلاب و روحانيان مركز خدمات حوزه هاي علميه كاشان كه در سالن سردار شهيد علي تبار مجتمع طلائيه كاشان برگزار شد، گفت: با تصويب سند راهبردي فرهنگي مركز خدمات حوزه، اين سند ماه گذشته در بهمن ماه 95 براي اجرا، ابلاغ شد.  

به گفته وي، تمام تلاش ما اين است كه از همه ظرفيت هاي موجود، ظرفيتهاي مركز مشاوره حوزه و تمامي نخبگان فرهنگي حوزه در سند راهبردي فرهنگي حوزه استفاده شود.

حجت الاسلام بني علي افزود: در اين مورد مصاحبه هاي مكتوب و صوتي و تصويري با نخبگان حوزه سراسر كشور انجام شده است تا با استفاده از ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود در حوزه براي جبران عقب ماندگي در عرصه فرهنگي استفاده كنيم.

به گفته وي، با تصويب سند راهبردي فرهنگي در سال جديد مركز خدمات حوزه علميه در رديف مجموعه هاي كم نظير قرار گرفت كه داراي سند راهبردي در عرصه فرهنگي است.

مسؤول اداره مهارت افزايي معاونت فرهنگي مركز خدمات حوزه، در ادامه از برگزاري دوره هاي آموزشهاي كار آفريني هدفمند ويژه خانواده هاي طلاب و روحانيان خبرداد و افزود: بخش كار آفريني ديده شد كه از بخش فرهنگي فعاليتها مجزا و با عنوان اداره كل معيشت و كارآفريني براي خانواده در نظر گرفته شده است تا ضمن آموزشهاي مهارتي، از حمايت ها و تسهيلات مركز خدمات نيز بهره مند باشند تا بتواند بستري را فراهم كند تا در قالب كارگاه هاي كوچك خود اشتغالي فعاليت كنند.

وي يكي ديگر از برنامه هاي معاونت فرهنگي را مباحث آموزشي قرآن اعم از حفظ، قرائت، روخواني، روانخواني، معارف و حتي تربيت كودك براي خانواده ها اعلام كرد و افزود: برنامه ورزشي بدون محدوديت در رشته هاي مختلف آموزش داده مي شوند.

حجت الاسلام بني علي در ادامه از آموزش بيش از يكهزار و 800 نفر از خانواده هاي طلاب در سال 95 خبرداد و بیان کرد: اين آموزش‌هاي مختلف در زمينه هاي خياطي، مانتو دوزي و فن آوري اطلاعات، آموزش رايانه، سفره آرايي و پرده دوزي بوده است.

وي در ادامه از راه اندازي بخش اداره هنر و رسانه در مركز خدمات حوزه هاي علميه كشور خبر داد و افزود: يكي از كارهاي اين بخش ارتباط  دو سويه با خانواده است تا در قالب سامانه سخاي خانواده، اطلاعات جامع تري از اطلاعات توانمندي خانواده در دست باشد.

حجت الاسلام بني علي، يكي از اهداف اين سامانه را براي جامعه هدف را بهره مندي از برنامه هاي آموزشي ارائه شده اعلام كرد و اظهار اميدواري كرد، اين سامانه بتواند با اطلاعاتي كه ثبت خواهد كرد در جهت تسريع در كارها موثر باشد.

لازم به ذكر است، همزمان با سالروز ميلاد با سعادت دخت نبي اكرم(ص) حضرت فاطمه زهرا، چهارمين همايش تجليل از ممتازان تحصيلي ويژه همسران و فرزندان طلاب و روحانيان مركز خدمات حوزه هاي علميه كاشان با تجليل از 250 نفر دانش آموز ممتاز طلاب از مقطع ابتدايي تا دانشگاه تجليل شد و در حاشيه اين همايش مسابقات رشته هاي گوناگون ورزشي براي فرزندان طلاب حوزه هاي علميه كاشان در سالن سردار شهيد علي تبار مجتمع طلائيه كاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات