۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۵۸۰
در قالب طرح آرامش بهاری؛

48 روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در 33 امامزاده شاخص استان، گفت: این طرح با مشارکت 48 روحانی مبلغ بومی و اعزامی از قم برگزار می‌شود.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های شاخص استان در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: این طرح در 33 بقعه شاخص استان و با مشارکت 38 روحانی مبلغ اعزامی از قم و 10 روحانی بومی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و همچنین به‌ منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم و بهره‌برداری از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه طرح مزبور از بیست و پنجم اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری مراسم تحویل سال نو در 27 امامزاده شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی اسکان موقت زائران در 9 امامزاده شاخص استان انجام می‌شود، ادامه داد: این امامزاده‌ها در شهرستان بجنورد شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده سیداسماعیل(ع) باباامان و بقعه ایوب نبی(ع) هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: در شهرستان شیروان هم امامزاده حمزه رضا(ع) و عبدالرضا (ع) و در شهرستان مانه و سملقان امامزاده ابراهیم (ع) انصار، سیداحمد (ع) و سیدمحمود (ع) چمن‌بید، امامزاده محمد (ع) دلاور و امامزاده هادی (ع) و زینب (ع) کاستان برای اسکان موقت زائران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت آرامش بهاری شامل غرفه‌های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و کودک و نوجوان در 17 بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های خراسان شمالی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت روحانیان مبلغ اعزامی از قم و برپایی نمایشگاه در بقاع مجری طرح، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه میزبان طرح آرامش بهاری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در امامزاده‌های شاخص استان برخی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح آرامش بهاری هستند.

وی اظهار کرد: برای اجرای بهتر این طرح تمامی هیأت امنا و مدیران فرهنگی امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی در دوره آموزشی طرح آرامش بهاری با حضور اساتید مختلف شرکت کرده اند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری پارسال بیش از 100 هزار نفر روز از خدمات این طرح استفاده کردند، ادامه داد: پارسال در طول برگزاری طرح حدود 20 هزار نفر در خیمه‌های مختلف آرامش بهاری حضور یافتند که پیش‌بینی می‌شود امسال میزان حضور زائران افزایش یابد./9314/302/ب2

ارسال نظرات