۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۷۵۷۷
رییس شورای زکات خراسان شمالی:

نهادینه شدن فرهنگ زکات سبب توسعه متوازن جامعه اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر نقش‌آفرینی بیشتر روحانیان و مبلغان در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، گفت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات سبب توسعه متوازن جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در شورای زکات استان خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه روحانیان و مبلغان در ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات، اظهار کرد: مبلغان دینی باید همواره و در همه سخنرانی‌ها و مناسبت‌ها، به مسأله زکات بپردازند تا جایگاه زکات در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: در طول دوران انقلاب اسلامی این موضوع ثابت شده که هر چه بنیه‌های اعتقادی مردم تقویت شود، مردم جامعه در صحنه عمل بهتر وارد خواهند شد؛ از این‌ رو لازم است همه مسؤولان به‌ ویژه روحانیان در امر تقویت اعتقادات مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای زکات استان خراسان شمالی است، با بیان اینکه اسلام برای تأمین نیازهای فقرا و درماندگان و دیگر مصارف ضروری جامعه زکات را واجب کرده است، افزود: اگر پرداخت زکات در جامعه دینی فرهنگ شود، زمینه سعادت و توازن در جامعه فراهم خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی بیشتر روحانیان و مبلغان در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات سبب توسعه متوازن جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مسأله فقرزدایی در اسلام بسیار مورد تأکید است که در رأس مصارف زکات، رفع محرومیت‌ها قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر مسؤولان و مبلغان دینی فرهنگ زکات را در جامعه تبیین و تشریح کنند، در آینده شاهد رشد بسیار خوب پرداخت زکات از سوی مردم خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه مسؤولان جمع‌آوری زکات استان، از آنها خواست کلی‌نگری داشته و برای افزایش اشتیاق مردم به پرداخت زکات راهکارهای مناسبی را تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: پرداخت زکات وظیفه اخلاقی و انسانی است؛ از این‌ رو لازم است همه مردم برای اجرای این حکم الهی در جامعه دینی کوشا باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات