۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۸۷۵۷۵
امام جمعه شهرری:

نماز جمعه، قرارگاه بصیرت و تقوا است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه بصیرت و تقوا است، گفت: نماز جمعه قرارگاه اخلاق است و مهربانی و رافت باید در نماز جمعه حاکم باشد.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در همایش خادمان افتخاری ستاد برگزاری نماز جمعه شهرری که در سالن آیت‌الله بروجردی مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در دیداری که سال گذشته ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب داشتند حضرت آقا نکات بسیار مهمی را مطرح کردند.

وی افزود: در این دیدار، حضرت آقا در بیانات خود از نماز جمعه به نام یک قرارگاه یاد کردند؛ قرارگاه یک جبهه جنگ است همانطور که قرارگاه یک مرکز فرماندهی و پشتیبانی دارد تا با هماهنگی و تجهیزات لازم بتوانند در عملیات‌ها حضور یابند و موفق شوند، نماز جمعه نیز مانند قرارگاه میدان جنگ است که فرماندهی آن را امام جمعه بر عهده دارد، بنابراین در این جبهه عملکرد باید به گونه‌ای باشد که بتوان با دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: امروز باید به این نکته توجه داشت که دشمن ما صدام دیروز نیست که به مرز ما با سلاح سنگین حمله کرده باشد بلکه جبهه حساسی که امروز در مقابل ما قرار دارد همان جبهه فرهنگی است که حضرت آقا بارها از آن به عنوان شبیخون فرهنگی و یا قتلگاه فرهنگی یاد کرده‌اند.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: این قتلگاه فرهنگی می‌تواند دین و ایمان مردم را نابود کند به همین سبب این جنگ به مراتب از جنگ نظامی سخت‌تر است. امروز نسخه‌ای که دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیچیده همگی در راستای تخریب بنیاد خانواده طراحی شده است.

وی در بخش دیگر با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، گفت: حضرت آقا فرمودند: برای ما دو تریبون باقی مانده نخست تریبون نماز جمعه و دیگری مسجد است؛ ما باید از این دو تریبون برای جذب نسل جوان نهایت استفاده و بهره را ببریم تا مبادا آنان با حربه دشمن از مسیر حق خارج شوند.

حجت الاسلام شاهچراغی در تبیین اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان است، عنوان کرد: نماز جمعه وظیفه دارد ایمان را به قلب مردم تزریق کند فضای نماز جمعه باید به گونه‌ای معنوی باشد که نمازگزار با حضور در صفوف نماز احساس سبکی و آرامش پیدا کند.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به کلام رهبری که نماز جمعه را قرارگاه بصیرت و تقوا بیان کردند، گفت: نماز جمعه قرارگاه اخلاق است و مهربانی و رأفت باید در نماز جمعه حاکم باشد و این اخلاق در گفتار و رفتار به منصه ظهور می‌رسد./202/813/ب1

ارسال نظرات