۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۵۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان آستانه تحمل خود در برابر انتقادات را افزایش دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مسؤولان و مدیران به‌ عنوان خادمان جامعه، آستانه تحمل خود در مقابل نصیحت‌ها و انتقادات منصفانه را بالا ببرند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار استاندار خراسان شمالی با ائمه جمعه استان، اظهار کرد: فرهنگ نصیحت و نصیحت‌پذیری باید بیش از پیش در جامعه دینی گسترش یابد.

وی به حدیث «لا خیر فی قوم لیسوا بناصحین و لا یحبون الناصحین» اشاره کرد و افزود: اگر در جامعه دینی برای خیرخواهان و نصیحت کنندگان جایگاهی در نظر گرفته نشود، در آن جامعه هیچ خیری وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، انبیای الهی را ناصحان امین معرفی کرده و در روایات هم آمده است که رهبران جامعه مسلمانان را خیرخواهانه نصیحت ‌کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اگر جایگاه نصیحت به‌ درستی در جامعه به‌ویژه در بین مسؤولان جامعه تبیین شود، بسیاری از لغزش‌ها و واگرایی‌ها از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: باید مسؤولان و مدیران به‌ عنوان خادمان جامعه، آستانه تحمل خود در مقابل نصیحت‌ها و انتقادات منصفانه را بالا ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: گسترش فرهنگ نصیحت و نصیحت‌پذیری سبب نزدیک شدن نگاه‌ها و سلایق به یکدیگر می‌شود و همه دیدگاه‌ها را با وجود اختلاف به سمت هدف واحد نظام هدایت خواهد کرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: حلاوت خیرخواهی جلوی رسوایی‌ها و پیامدهایی چون ناامنی در زمینه‌های مختلف را می‌گیرد؛ از این‌ رو ضروری است همه مسؤولان در زمینهٔ استفاده از انتقادات منصفانه و نصیحت‌های خیرخواهانه مردم به‌ویژه ائمه جمعه که خیرخواهان جامعه دینی هستند بیشتر همت کنند.

وی با بیان اینکه نصیحت و نصیحت‌پذیری دو اصل مهم از اصول فرهنگ اسلام است، افزود: برای ساماندهی جامعه و ارتقای آن به سمت رشد و کمال، نباید سلیقه‌ای و انفرادی عمل کرد؛ بلکه لازم است با مشورت و نصیحت‌پذیری از خیرخواهان، در ساختن ایران اسلامی تلاش ویژه‌ای داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خیرخواهان جامعه اسلامی باید پیشوایان و مسؤولان را با حفظ حدود و رعایت شئون، در هنگام غفلت‌ها به‌ صورت غیرعلنی و در برخی موارد به‌ صورت علنی نصیحت کنند که خیر جامعه در این است.

وی افزود: نشست ائمه جمعه استان و استاندار، حاوی این پیام است که نهاد امامت جمعه و استانداری با توجه به برخی اختلاف‌ها، دارای هدف و مقصد مشترک‌ بوده و دست در دست یکدیگر داده‌اند تا جامعه را به سمت مسیر اصلی خود هدایت کنند.

گفتنی است، در این دیدار، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به برخی سؤالات و دغدغه‌های ائمه جمعه استان پاسخ داد./9314/202/ب2

ارسال نظرات