۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۵۴۰
از سوی مجمع نمایندگان طلاب؛

همایش طلاب و فضلای شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل برگزار شد

همایش طلاب شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل با حضور بیش از هزار و 200 نفر طلبه و همراه با سخنرانی آیت الله سید محمد یثربی برگزار شد.
همایش طلاب و فضلای شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلاب و فضلای کاشان، آران و بیدگل و نظنز شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر قرائتی یکی از سه نماینده طلاب این سه شهرستان در مجمع نمایندگان طلاب در این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداخت و اظهار داشت: بنده به همراه حجج اسلام صبوحی و حسینی پناه از همان ابتدا سعی کردیم قولی ندهیم که نتوانیم به سرانجام برسانیم ولی به هرحال کارهایی صورت گرفته که صندوق قرض الحسنه، حل مشکلات معیشتی طلاب نیازمند، حل مشکلات اداری و تهیه مسکن برای طلاب سید بخشی از این فعالیت ها است.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله میرسید محمد یثربی رئیس حوزه علمیه کاشان و فرزند مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی اولین امام جمعه کاشان در زمان انقلاب بود که وی به همراه جمعی از اعضای بیت خود در این همایش حضور داشت.

آیت الله یثربی در این همایش پس از تجلیل از مقام شامخ و والای حضرت زهرا(س) اظهار داشت: بدون شک نه تنها انسان ها حتی ملائک الهی نمی توانند مقام حضرت فاطمه(س) را درک کنند چراکه ایشان نخستین فردی است که وارد بهشت می شود و خداوند به او مقام رضای الهی را عنایت کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: روحانیت که پرچم دار تبلیغ معارف الهی است باید بداند ابزار تبلیغ در قرآن کریم «حکمت» بیان شده است؛ حکمت نیز به معنای طاعت الهی و معرفت به امام است، بنابراین رأس همه تبلیغ های ما باید شناخت و معرفت به امام زمان(عج) باشد.

گفتنی است، در این همایش که از سوی نمایندگان طلاب و فضلای برگزار شد بیش از هزار و 200 نفر از طلاب و فضلا سه شهرستان کاشان، نطنز و آران و بیدگل به همراه خانواده هایشان حضور داشتند و از برنامه های فرهنگی این همایش استفاده کردند.

همچنین در ابتدای این همایش پس از مدیحه سرایی و سرود خوانی سید احمد شمس گروه سرودی از نوجوانان قم به اجرای تواشیح و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

حجت الاسلام  سید مرتضی مسعودی علوی، استاد حوزه علمیه قم نیز چند دقیقه ای در ارتباط با ولادت حضرت زهرا(س) و همچنین زمینه برگزاری این همایش سخنانی ایراد کرد.

در جنب برگزاری این همایش نیز مراسمی مذهبی و قرآنی ویژه خردسالان نیز برپا بود و به کودکان حاضر در این بخش نیز هدایایی اهدا شد.

آیت الله سید محمد حسینی کاشانی عضو نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری  و پدر طلبه شهید سید محمدمهدی حسینی کاشانی نیز به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور داشت./1330/پ202/ی

ارسال نظرات