۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۸۷۵۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

رد صلاحیت چهار داوطلب انتخابات میان دوره ای مجلس، برخورد با هیات های مذهبی انحرافی و بدون مجور در عجب شیر و اجرای طرح آرامش بهاری در 10 بقعه‌ شهر تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر و اهر- هریس، هیات اجرایی شهرستانی صلاحیت چهار دواطلب را تأیید نکرد.

وی با بیان این‌که 103 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این 2 حوزه انتخابی ثبت نام کرده بودند، ادامه داد: از این تعداد 59 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده بودند که 2 نفر از ثبت نام کنندگان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف داده بود و یک نفر دیگر به دلیل عدم ارایه اصل مدرک تحصیلی از سوی هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شد.

شبستری اظهار کرد: 46 نفر نیز در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر توسط هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شدند. اسامی کاندیداهای رد صلاحیت شده امروز به خودشان اعلام شده و از فردا 26 اسفند تا 29 همین ماه فرصت دارند شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه دهند.

برخورد با هیات های مذهبی انحرافی و بدون مجور در عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از100 هیات مذهبی در عجب شیر فعالیت می کنند که 80 درصد آنها داری مجوز هستند و دیگر هیات نیز باید با اخذ مجوز فعالیت ساماندهی شوند.

وی بر فعال بودن مسؤولان شورای هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: آنچه باعث تاثیر بیشتر فعالیت های این کانون های مذهبی در بین عموم مردم می شود داشتن وحدت و همدلی در اجرای برنامه هاست.

شربیانی گفت: شورای هیئات مذهبی با توجه به ماهیت خود و وظایف خطیری که برعهده دارد بازوی توانمندی برای سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود. این شوراها می ‌توانند در جلوگیری از گسترش آسیب‌ های مربوط به عزاداری ها نقش بی نظیری ایفا کنند و همانند یک ناظر عمل کنند.

 اجرای طرح آرامش بهاری در 10 بقعه‌ شهر تبریز

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از اجرای طرح آرامش بهاری در 10 بقعه‌ی متبرکه‌ شهر تبریز خبر داد و گفت: این بقاع متبرکه از 28 اسفند ماه سال‌جاری تا 15 فروردین ماه سال 96 میزبان زائران نوروزی هستند.

وی با بیان این‌که همزمان با کل کشور هفتمین طرح آرامش بهاری در 10 مورد از امام‌زادگان(ع) شهر تبریز نیز برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی، آموزش خادمان وهیئت امنا، غباروبی و تنظیف امام‌زادگان(ع) از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح آرامش بهاری انجام شده و بقاع متبرکه در قالب این طرح معنوی از 28 اسفندماه سال‌جاری تا 15 فروردین ماه میزبان مردم و زائران نوروزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر میزبانی 10 بقعه، 30 باب مسجد نیز در قالب طرح آرامش بهاری به میزبانی از مهمانان نوروزی پرداخته و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه، اسکان زائران در بقاع متبرکه‌ی تبریز انجام نمی‌شود، یادآور شد: بحث اسکان زائران نوروزی در برخی از شهرستان‌های استان انجام می شود؛ همچنین مراسم آغازین سال 96 نیز روز دوشنبه راس ساعت 10 صبح در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار طی سال‌ها، بقعه‌ی شاه حسین ولی(ع) و بقعه‌ قبر حمال تبریزی نیز آماده‌ میزبانی از زائران می‌باشد، مقبره‌‌ عون و زید ابن علی(ع)، امام‌زاده سید عبدالله سیلاب(ع)، امام‌زاده سید جمال(ع) راسته کوچه، امام‌زاده سیدابراهیم(ع) شتربان، امام‌زاده سید ابراهیم حذیفه(ع) واقع در میارمیار، امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی، قیص سردرود، امام‌زاده میر موسی(ع) اسپیران و سهلان و خانم امام‌زاده واقع در طالقانی از جمله بقاع متبرکه‌ای است که میزبان مردم مومن و زائران نوروزی خواهد بود./935/303/ب2

ارسال نظرات