۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۷۵۲۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

14 امامزاده شاخص آذربایجان غربی میزبان طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای طرح آرامش بهاری در 14 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.
حجت الاسلام جوانبخت طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه استان مرکزی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت عصر امروز در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: این طرح از ویژه برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف است که در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل  بقاع متبرکه گچچچ قطب  فرهنگی در کشور اجرا می شود.

وی افزود: 14 امامزاده و بقعه  متبرکه شاخص آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه،خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره میزبان زائران نوروزی در قالب طرح ارامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: سال گذشته 4 هزار و 500 نفر در مراسم لحظه تحویل سال نو حضور داشتند.

وی برپایی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های مهم طرح آرامش بهاری خواند و افزود: در این راستا 22 نفر از روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز های جماعت، پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی خواهند بود.

حجت الاسلام جوانبخت گفتمان دینی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی و قران بخوانیم برای کودکان و همچنین عکس یادگاری خانوادگی در جوار امامزادگان را از برنامه های طرح ارامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعلام کرد.

وی با اشاره به برپایی غرفه «همه واقف باشیم» با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش وقف های نوین و منطبق با نیازهای روز، مشاوره وقف بیش از پیش مورد توجه اداره کل اوقاف است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: مشاوره وقف با حضور  کارشناسان حقوقی و  وقفی در راستای تبیین آثار وقف در جامعه و همچنین تأکید بر  ثبت  موقوفات منفعتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در سایه اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی 230 موقوفه جدید  به ثبت رسیده است که بیشتر آنها وقف زمین برای  ساخت مسجد است.

طرح نوروزی  آرامش بهاری از 25 اسفندماه سالجاری تا 14 فروردین ماه سال آینده همزمان با سراسر  کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات