۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۴۸۷۵۱۳
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

رسالت حوزه‌های علمیه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حساس‌تر از گذشته است

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که ترویج معارف اسلامی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت لازمه مقابله با معضلات اخلاقی و اجتماعی است، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حساس‌تر از گذشته است.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت روز گذشته در کارگروه فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش دین و دین‌مداری در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی امری مسلم است، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که تعلقات دینی بالاست، جرم و جنایت آمار کمی دارد.

امام جمعه هریس با تأکید بر استفاده از ظرفیت حوزه و روحانیت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از آموزه های دینی برای مقابله با معضلات از دیگر ظرفیت‌ها از جمله روانشناسی بیشتر است، اگر نهادی مانند مسجد در سبک زندگی خانواده ایرانی حذف شود، باید منتظر آثار جبران‌ناپذیر در جامعه باشیم.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که ترویج معارف اسلامی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت لازمه مقابله با معضلات اخلاقی و اجتماعی است، گفت: با توجه به تهدیدهای فرهنگی و متوع دشمن در قالب جنگ نرم؛ رسالت حوزه‌های علمیه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حساس‌تر از گذشته است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه بزرگ‌ترین تهدید هر جامعه را نابودی سرمایه‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید جهت جلوگیری از تهدیدات و هجمه‌های دشمنان اسلام، اقدامات خود را به صورت علمی، عملی و اجتماعی پیش ببریم، اتخاذ استراتژی واحد، اصولی و هدفمند در عرصه های فرهنگی و تبلیغ دینی ضرورتی مهم و فوری است.

امام جمعه هریس با اشاره به این‌که دشمنان در تهاجم فرهنگی خود باورهای دینی، اعتقادات اصیل و هویت ایرانی اسلامی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند، افزود: دشمنان با تمام توان خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم، سرمایه‌های اجتماعی ایران را تهدید کرده و مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر آسیب شناسی دقیق در حوزه اجتماعی و فرهنگی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور برای مقابله با تهدیدهای دشمن، ادامه داد: باید در این راستا گفتمان ملی ایجاد شود؛ می‌توان با استفاده از معارف قرآن و اهل بیت؛ معنویت و اعتقادات آحاد جامعه را تقویت کرده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان اینکه ترویج سبک زندگی غرب و گرایش به برخی رفتارهای نامتعارف در زندگی فردی و اجتماعی ملت ایران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در پروژه نفوذ فرهنگی است، ادامه داد: اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم، نشأت گرفته از فراموشی برخی باورهای اصیل فرهنگی و دینی در جامعه است./935/204/ب2

 

ارسال نظرات