۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۵۰۹
مدیر مدرسه سفیران هدایت زاهدان:

دولت در زمینه تأمین معیشت مردم ضعیف عمل کرده است

حجت الاسلام کهخا سلیم گفت: اغلب افراد جامعه معتقد هستند که دولت در بحث اقتصاد و نسبت به معیشت مردم که باید برگرفته از اقتصاد مقاومتی باشد، ضعیف عمل کرده است.
حجت الاسلام رسول کهخا سلیم، مدیر مدرسه سفیران هدایت زاهدان

حجت الاسلام رسول کهخا سلیم، مدیر مدرسه سفیران هدایت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: با توجه به شعار سال که «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیده شده بود دغدغه رهبر انقلاب، بهتر شدن وضعیت اقتصاد و آشکار شدن آن در سفره مردم بود.

وی افزود: دولت در سطح کلان و دراز مدت برنامه هایی داشته است اما در بحث معیشت مردم بسیار ضعیف عمل کرده است.

حجت الاسلام کهخا سلیم با تأکید بر ملموس نبودن اثر برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم عنوان کرد: با توجه به شعار سال، مردم باید رضایت‌مندی بیشتری از قدرت خرید و درآمد خود احساس می‌کردند اما مردم به این نتیجه رسیده‌اند که اقتصاد مقاومتی اثری در سفره آنها نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب افراد جامعه معتقد هستند که این دولت در بحث اقتصاد و نسبت به معیشت مردم که باید برگرفته از اقتصاد مقاومتی باشد، ضعیف عمل کرده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت زاهدان با اشاره به اینکه اهمیت اقتصاد مقاومتی برای مسؤولان روشن نشده است، اظهار داشت: دولت باید جرأت عذرخواهی از مردم را داشته باشد چرا که مشخص است اقتصاد مقاومتی در سطح مسؤولین و بدنه جامعه جایگاه مدنظر را پیدا نکرده است.

وی در مورد تحقق بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: فقها و علما بیشتر باید وارد بحث بانکداری اسلامی شوند و این کار باید از نظر فقهی بررسی شود.

حجت الاسلام کهخا سلیم با بیان اینکه صورت معاملات در بانک‌ها، اسلامی است گفت: متأسفانه زمانی‌که وارد متن می‌شویم شاهد مشکلات زیادی از نظر فقهی خواهیم بود؛ دولت به جای اینکه تعامل بانکداری را به سمت اسلامی‌شدن پیش ببرد تعامل آن به سمت جامعه جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع بانکداری اسلامی باید به صورت ریشه ای حل شود، ابراز داشت: علما و فقهای حوزه علمیه از نظر فقهی می‌توانند در رابطه با بانکداری اسلامی نظر بدهند و این مباحث را به صورت قانون در بیاورند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت زاهدان در مورد فروش اجناس خارجی و قاچاق تصریح کرد: این امر نشان دهنده این است که بستر جامعه هنوز از اقلام ایرانی اشباع نشده است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی که دولت باید حمایت می کرد، حمایت نشده است و کار کارگران ایرانی تعطیل شده و آنان بیکار هستند.

حجت الاسلام کهخا سلیم با اشاره به اینکه در کشور مانعی برای تولید وجود ندارد، تصریح کرد: باید به جای تمایل به خارج، خود را به داخل کشور معطوف کنیم و به بستر جامعه که متشکل از نیروی کار متخصص و جوان ایرانی است، میدان دهیم./302/831/ب1

ارسال نظرات