۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۸۷۵۰۳

نشست بررسی راهکارهای تقویت علمی و معنوی طلاب در ارومیه برگزار شد

نشست بررسی راهکارهای تقویت علمی و معنوی طلاب با حضور مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نشست بررسی راهکارهای تقویت علمی و معنوی طلاب امروز با حضور مسؤول و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان و مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام جواد ارجمندی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در این جلسه بر اهمیت نشاط علمی و معنوی طلاب در بالندگی حوزه تاکید کرد و گفت: نشست راهکارهای تقویت علمی و معنوی طلاب در این راستا برگزار می شود.

وی گفت: 33 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه پیشنهادهای خود را برای نشاط علمی و معنوی حوزه ارائه کردند که از این تعداد هفت راهکار برتر انتخاب شده است.

در ادامه این جلسه طلاب و اساتید به بیان راهکارهای تقویت نشاط علمی و معنوی پرداختند که تبیین هدف طلبگی و جایگاه طلبه در جامعه، آموزش نحوه صحیح مطالعه، شرطی سازی طلاب برای دروس جنبی و تشکیل گروه های علمی و یا حلقه های صالحین، ساماندهی کارگروهی در حوزه و تقویت طلاب و اساتید و ایجاد فضای رقابتی، دیدار از اساتید مجرب در حوزه، به روز کردن روش تدریس، مهیا کردن ابزار نوین درسی و بکار گیری طلاب در تدریس و خلاصه گویی مطالب، مناظرات علمی بین طلاب و اساتید و برگزاری مسابقات علمی به صورت مناظره، تشویق طلاب نخبه و فراهم کردن فضای علمی متنوع از جمله پیشنهادات ارائه شده در زمینه تقویت نشاط علمی بود.

همچنین، ساماندهی حجرات و قرائت خانه رفتار صحیح مسؤولان، جلسه با طلابی که در شرف ازدواج هستند، فراهم کردن جلسات مشاوره از سوی اساتید مجرب، دیدار با علمای ربانی شهر و ارائه گفتارهایی از زندگی علما و حکایات آنها، بازدید از خانه سالمندان و بیمارستانها، دعوت از اساتید اخلاق، ارتباط با ائمه اطهار(ع) و برنامه های معنوی، حضور معاون تهذیب در کلاس و بیان مطالب اخلاقی در کلاسها، رعایت کردن نکات اخلاقی از سوی برخی از اساتید و برگزاری جلسات انس با قرآن از جمله پیشنهادها در زمینه تقویت نشاط معنوی بود.

در ادامه طلاب و اساتید بر ارتقای خدمات رفاهی تاکید کرده و فراهم کردن فضای ورزشی در مدرسه و برگزاری برنامه های ورزشی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و رفاه، حمایت از طلاب، شرایط استفاده از گوشی در سر کلاس ها، جلسه مدیر با طلاب متاهل و مجرد، ارتباط صمیمی مسؤولان با طلاب و برگزاری برنامه برای خانواده طلاب متاهل را درخواست کردند.

در ادامه جلسه از هفت طلبه که بهترین راهکارها را برای تقویت نشاط علمی و معنوی حوزه ارائه کرده بودند، با اهدای جوایز نفیسی تجلیل شد./202/936/ب1

ارسال نظرات