۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۸۷۵۰۱
آيت الله نمازي:

دانشگاه محلي براي زورآزمايي سياسي نيست

آیت الله نمازی با تأكيد بر اينكه دانشگاه محيط علمي است و محلي براي زورآزمايي سياسي نيست، گفت: دانشجويان و اساتيد دانشگاه بايد مسائل سياسي را خوب بفهمند اما در خط و خطوط و گروه ها نبايد وارد شوند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور كاشان، گفت: ما امروز در همه عرصه ها از جمله عرصه علمي با جبهه استكبار در حالت جنگ و ستيز گسترده اي هستيم، از اين رو رهبر معظم انقلاب نيز مكرر بر ارتقاي سطح علم اساتيد و دانشجويان تأكيد دارند.

وي با تأكيد بر اينكه تفكر اساتيد دانشگاه بايد عالم پروري و نخبه پروري باشد افزود: استعداد ايراني بالاتر از متوسط استعداد ديگر كشورها است، بنابراين اساتيد بايد تلاش كنند تا جوانان با سوادي را تربيت كنند و در عرصه علمي به حداقل ها كه نمره قبولي است قناعت نكنند.

آيت الله نمازي گفت: اساتيد بايد متوجه باشند مخاطب آنها در دانشگاه چه كساني هستند و شرايط مخاطب خود را بدانند و متناسب با شرايط علمي، جسمي، روحي و روانشناسي مخاطب با آنها برخورد كنند.

به گفته وي، جوانها امانت‌هاي الهي و دانشجويان امانت ملت در اختيار اساتيد دانشگاه هستند و بايد تلاش آنها براي تربيت دانشجويان، بيشتر از استانداردهاي معمولي دنيا باشد.

آيت الله نمازي با اشاره به تمركز دانشگاه هاي غربي بر توان علمي دانشجويان، ابراز کرد: دانشگاه هاي غرب نسبت به مسائل روحي و معنوي دانشجويان بي توجه هستند اما در نظام توحيدي اساتيد دانشگاه بايد به همه ابعاد وجودي جوانان توجه داشته باشند و اين يكي از نكات مهمي است كه بايد مورد توجه مديران و اساتيد دانشگاه باشد.

وي يكي از مشكلات دانشگاه ها را در عدم آشنايي با  نقاط قوت و ضعف دانشجويان جوان غير بومي دانست و يادآور شد: وزارت علوم بايد سياست‌هاي جذب دانشجويان بومي را پيگيري كند، چرا كه دانشجويان بومي مي‌توانند بسياري از مشكلات دانشگاه ها از جمله هزينه هاي تغذيه دانشجويي و كيفيت تغذيه و خوابگاه‌هاي دانشجويي را برطرف‌ كنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، بیان کرد: اساتيد دانشگاه نبايد به آنچه مي‌دانند اكتفا كنند و از كتابهاي كمك‌هاي آموزشي و خارج از متن درسي استفاده كنند كه اين امر به عالم پروري كمك مي‌كند.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر اينكه حجاب نبايد تحميلي باشدبلکه بايد تحقيقي باشد، گفت: مسأله حجاب بايد علمي ارائه شود چرا كه حجاب امروز به عنوان يكي از مسائلي است كه غرب نسبت به آن حساسيت دارد و در برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا از حجاب جلوگيري مي‌كنند.

وي با تأكيد با بر اينكه حجاب به عنوان يك ابزار و سلاح تفكر فرهنگي است، ابراز کرد: امروز حجاب براي دشمنان اسلام به عنوان يك تهديد محسوب مي‌شود و دستگاه قضايي اتحاديه حجاب را منع قانوني مي‌كند كه بيانگر اين است كه حجاب نقش مهمي در سلامت، امنيت و اقتدار جامعه دارد.

به گفته وي، اهميت، آثار و جايگاه حجاب و دستاوردهاي حجاب بايد عالمانه به دانشجويان انتقال داده شود و دانشجويان آگاه باشند كه حجاب مسأله تحميلي نيست بلكه صيانت از آنها است.      

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه دانشگاه محيط علمي است و محلي براي زورآزمايي سياسي نيست، گفت: دانشجويان و اساتيد دانشگاه بايد مسائل سياسي را خوب بفهمند اما در خط و خطوط و گروه ها نبايد وارد شوند بلكه بايد استقلال فكري داشته باشند./202/1307/ب1

ارسال نظرات