۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۷۴۳۲
نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح کرد؛

ضرورت تقویت رابطه ایمان و قرآن در زندگی

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: باید تلاش کنیم، رابطه ایمان و قرآن را در امور زندگی خود افزایش دهیم و ایمان خود را تقویت کنیم.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در جمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه قزوین و با حضور فریدون همتی، استاندار قزوین در شبستان امیرالمؤمنین مسجد النبی این شهر برگزار شد، با اشاره به فهم بیشتر قرآن در زندگی اظهار کرد: قرآن نور هدایت و زمینه ساز پیشرفت و ترقی انسان است.

وی در ادامه افزود: ما باید به دنبال ایمان قرآنی باشیم و نه به دنبال اطلاعات مختصر قرآنی، البته معلومات  قرآنی خوب است اما برای انسان هدف نیست.

باید رابطه ایمان و قرآن را در امور زندگی افزایش دهیم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان این که باید تلاش کنیم، رابطه ایمان و قرآن را در امور زندگی خود افزایش دهیم، ابراز کرد: اگر کسی در تفسیر قرآن توانمند باشد، اما خودش از نظر باورهای ایمانی ضعیف باشد، نه تنها نفعی برای خودش دارد بلکه برای دیگران هم ثمری نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که یک روحانی باید حرفش عالمانه و سخنش مؤمنانه باشد، ابراز کرد: ما باید باور کنیم که ائمه و اهل بیت(ع) برای ایمان افزایی مبعوث شدند نه دانش افزایی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسانی که مؤمن نیستند و فقط اطلاعات مختصری از قرآن دارند، جز خسارت و ضرر برای خود ودیگران چیزی به همراه نداشته و نخواهد داشت.

هیچ بنده‌ای نمی‌تواند ایمانش را به خدا کامل کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نشانه‌های ایمان تصریح کرد: ایمان قلبی عبارتند از توکل به خدا، تسلیم در برابر اطاعت خدا،  صبر و شکیبایی در آزمایش الهی، از این رو هیچ بنده‌ای نمی‌تواند ایمانش را به خدا کامل کند و باید راضی به قضا و قدر الهی باشد و همیشه بگوید که هرچیزی که در زندگی به دست آوردم همه از عنایت و توجه خداوند است.

امام‌جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: خداوند راه و مقصد را نشان داده و فرموده « إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» را فراموش نکنید و همواره بدانید که اگر در این دنیا زندگی می‌کنید، به این دنیا تعلق ندارید.

وی در ادامه افزود: آن‌هایی که اهل ایمان هستند این پیام الهی را تصدیق کرده و باور می‌کنند و آن‌هایی که لیاقت، شایستگی و آمادگی پذیرش کلام حق را ندارند و در غفلت این دنیا زندگی می‌کنند، توجهی به این تذکر الهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که خداوند راه را به ما نشان داده و تأکید کرده که انسان متعلق به دنیا نیست، ابراز کرد: در نگاه دینی دنیا قنطره و پل معنا می‌شود و هر کس گمان کرده این‌جا باید بماند و زندگی کند، سخت در اشتباه است.

وی در پایان گفت: در روایات با تعجب از کار آدم‌هایی سخن گفته شده که هر چه می‌توانند برای جایی‌که قرار است از آن عبور کنند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای جایی‌ که قرار است همیشه و تا ابد آن‌جا باشند، به فکر نیستند، از این رو باید تلاش خودمان را مضاعف کنیم تا با بکارگیری ایمان و عمل در هر دو دنیا رستگار شویم./873/202/ب2

 

 

 

 

 

ارسال نظرات