۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۴۰۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان خبر داد؛

برگزاری طرح آرامش بهاری در 46 امامزاده شاخص لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به آغاز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، گفت: این طرح در 46 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با سرار کشور در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 46 بقعه متبرکه شاخص استان لرستان میزبان برگزاری طرح آرامش بهاری هستند، افزود: برگزاری این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی در جهت تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی را از دیگر اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

فعالیت 50 مبلغ در بقاع متبرکه لرستان

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری 50 مبلغ در بقاع متبرکه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤالات زائران، بیان احکام، ترویج و تبیین فرهنگ وقف و ترویج ارزشها و تعالیم دین از جمله فعالیت مبلغان اعزامی است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در قالب برنامه های متنوع دینی و فرهنگی، یادآور شد: در این طرح خیمه های معرفت، غرفه های ویژه کودک و نوجوان، غرفه های مربوط به مشاوره و خانواده و حجاب و عفاف برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: در قالب برپایی خیمه های معرفت تلاش می شود تبلیغ معارف اهل بیت(ع) ترویج و تبیین یابد و نسل جوان را با تعالیم دینی آشنا ساخت.

وی بهره مندی از فضای دینی و معنوی امامزادگان برای زائران و تقویت باورهای دینی، مذهبی آنان به ویژه نسل جوان را از دیگر اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در امامزادگان شاخص لرستان

حجت الاسلام خاکباز برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در امامزادگان شاخص استان لرستان خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال از بلندگوی امامزادگان از دیگر برنامه های اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری است که با حضور مبلغان در 46 بقعه متبرکه امام زادگان استان برگزار می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات