۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۸۷۴۰۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

تبلیغ به موقع و مؤثر، لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان تبلیغ مؤثر و به موقع را امری مهم در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی دانست.
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان

حجت الاسلام سیدعلی موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به رسالت خطیر طلاب در عرصه تبلیغ، بیان دشت: تبلیغ باید هدفمند باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت علم و دانش طلبه و ارتقای اخلاق، افزود: تهذیب و تحصیل دو عنصر مهم برای موفقیت طلبه در انجام رسالت خطیر طلبگی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر اینکه هر طلبه با قدر دانستن رسالت و جایگاه تبلیغی خویش در جهت تبیین و ترویج  آموزه های ناب اسلام و مکتب تشیع گام بردارد، خاطرنشان کرد: تبیین این مهم نیازمند ارتقای سطح علمی و اخلاقی است.

وی به شرایط و زیرساختهای حوزه در جهت تربیت و پرورش طلاب توانمند و کارآمد اشاره کرد و گفت: این قشر با بهره گیری از فرصت زمان و امکانات مدارس با بهره گیری از علم و دانش اساتید در جهت کسب معنویات و علوم دینی گام بردارند تا بتوانند این معارف را در جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه طلاب باید الگوی آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه بسیاری از هجمه های فرهنگی پیش روی زنان و دختران جامعه است، طلاب خواهر می توانند در مقابله با این هجمه ها نقش آفرینی کنند.

وی ترویج بی حجابی و بدحجابی، افزایش آمار طلاق و سست کردن و فروپاشی کانون خانواده ها را از جمله آثار مخرب هجمه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: طلاب خواهر با بصیرت بخشی بین این قشر نقش بسزایی در مقابله با آسیبهای اجتماعی دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جهت مقابله با آسیبهای اجتماعی و کاهش آثار مخرب این هجمه ها، بیان داشت: رعایت اخلاق و داشتن سعه صدر از عوامل مهم هر طلبه برای موفقیت در عرصه تبلیغ است.

وی با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور به مناسبت سال تحصیلی جدید ابراز کرد: امیدواریم که با پذیرش جوانانی مؤمن، انقلابی، توانمند و با استعداد بتوان در جهت ارتقای سطح علمی و کیفی مدارس علمیه گام برداشت.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تربیت طلاب توانمند و نقش آفرین در جامعه امری مهم در جهت تقویت معنویت، تربیت نسلی انقلابی و کاهش آسیبهای اجتماعی است./9459/302/ب2

ارسال نظرات