۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۳۹۷
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

ارکان اربعه مساجد از فعالیت‌های جزیره‌ای اجتناب کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری، هیئت امنا و امام جماعت مسجد به‌ عنوان چهار رکن مساجد از فعالیت‌های جزیره‌ای خودداری کنند تا مساجد رونق گرفته و با وحدت و همدلی و پیوند عمیق بین این چهار رکن، مساجد به احسن الحال برسند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و ريیس هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، سه‌شنبه‌شب در آيین تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگي و هنري با نهادينه كردن جايگاه عبوديت و بندگي در راستاي رسالت انبيا عمل كنند.

وي افزود: اگر کانون‌های فرهنگی و هنری با برنامه‌های خود این دو وظیفه را پیگیری و در جامعه نهادینه کنند، به‌ طوری كه جامعه از صميم دل و با اختيار خود علاوه بر نابود كردن منيت، پذيراي عبوديت و بندگي شود، پیشرفت خوبی در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگ دینی ايجاد می‌شود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي اضافه كرد: يكي از اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگي و هنري تبيين جايگاه مساجد به‌ عنوان مكاني سرنوشت‌ساز از نظر روحي و معنوي و هدايت جامعه به‌ سوی فرهنگ ديني و اسلامي است.

وي ادامه داد: از ديگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگي و هنري معرفي الگوهاي فرهنگي و ديني در قالب برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشي است؛ چراکه کانون‌های فرهنگي و هنري به‌عنوان قلب تپنده جامعه و مساجد محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي خاطرنشان كرد: کانون‌های فرهنگي و هنري در برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشي خود می‌توانند پیام‌های معنوي دين را در قالب هنر به مردم ارائه دهند تا مردم بتوانند به‌ راحتی اين پیام‌های ديني و الهي را درك كرده و آنها را در زندگي روزمره خود به كار برند.

وي تصريح كرد: مردم ايران هميشه از مساجد و کانون‌های فرهنگي و هنري به‌ عنوان مكاني تعیین‌کننده و مطمئن براي تمام فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند كه نمونه بارز آن دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحميلي است که به طور چشمگيري در تاريخ 38 ساله انقلاب خودنمايي می‌کند.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي گفت: اكنون نبايد اجازه دهيم مساجد از رونق افتاده و جوانان به جاي اينكه در مساجد باشند به مکان‌های ديگر پناه ببرند که در اين راستا رسالت فعالان مساجد از اهميت فراواني برخوردار بوده و بايد تلاش كنند تا در کانون‌های فرهنگي و هنري كه قلب مساجد محسوب می‌شوند، هسته‌های اندیشه‌ورز و متعهد تربيت كنند.

وي اظهار داشت: کانون‌های فرهنگي و هنري بايد عبوديت و بندگي را در جامعه نهادينه كنند تا جوانان جامعه به مساجد به‌ عنوان مكاني امن توجه كرده و از انواع آسیب‌ها در امان بمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي تصريح كرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است كه با دوري از فعالیت‌های جزیره‌ای در مساجد، پیوند بین چهار رکن بسیج، کانون فرهنگی هنری، هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد تقویت شود تا مساجد رونق گرفته و با وحدت و همدلی و پیوند عمیق بین این چهار رکن، مساجد به احسن‌الحال برسند.

گفتني است، در این همایش که در تالار حافظ بجنورد و با حضور مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی برگزار شد، فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تجلیل شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات