۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۳۹۶
مدیر بقعه شیخ صدوق مطرح کرد؛

پیشتازی طلاب در ارسال مقالات به نخستین کنگره ملی شیخ صدوق

مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) گفت: طلاب برای شرکت در نخستین کنگره ملی شیخ صدوق(ره) پیشتاز بودند و مقالات خوبی را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند که بسیار فاخر و ارزشمند بود.
کنگره ملی شیخ صدوق

حجت‌الاسلام‌ حسین افتخاری، مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نخستین کنگره ملی شیخ صدوق(ره) که در بقعه این محدث والامقام برگزار شد، گفت: این کنگره در راستای شناخت بیشتر شخصیت بزرگ شیخ صدوق(ره) برگزار شده است.

وی افزود: جای تأسف دارد که مسؤولان ما آن گونه که باید نسبت به بزرگداشت شخصیت علمی شیخ صدوق(ره) عنایت ندارند.

حجت‌الاسلام‌ افتخاری بیان داشت: امروز در تهران یک خیابان به نام شیخ صدوق(ره) وجود ندارد در حالی که شخصیت او بالاتر از حافظ، سعدی و یا فردوسی است که مردم آنها را می‌شناسند چرا که در مورد معرفی این افراد کار شده اما اگر شخصیت شیخ صدوق(ره) گمنام مانده و مردم او را نمی‌شناسند به این علت است که درباره معرفی ایشان کاری صورت نگرفته است.

مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) ادامه داد: در اصفهان میدانی به نام این عالم والامقام به ثبت رسیده است، اما در تهران و شهر ری که مدفن ایشان است یک خیابان و حتی یک کوچه به نام شیخ صدوق(ره) نداریم، در حالی که ایشان زحمات بسیار زیادی را برای جهان اسلام و مکتب تشیع متحمل شدند.

وی با بیان اینکه 24 جلد از تألیفات ایشان در اختیار پژوهشگران علوم حدیثی و قرآنی قرار گرفته است، گفت: به خاطر زحمات ایشان می‌طلبید که چنین کنگره‌ای زودتر از این برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌ افتخاری اضافه کرد: برگزاری این کنگره در طول 5 ماه به همت اوقاف و امور خیریه استان تهران و آستان مقدس شیخ صدوق(ره) به طول انجامید و 2100 اثر در عرصه هنری، علمی، فرهنگی، عکس و نقاشی به دبیرخانه رسید که نشان داد مردم و جوانان ما قلبا به این شخصیت ارادت خاص دارند.

مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) در پایان خاطرنشان کرد: طلاب برای شرکت در این کنگره پیشتاز بودند و مقالات خوبی را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند که بسیار فاخر و ارزشمند بود./813/302/ب2

ارسال نظرات